Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki UPS, warto brac regenerowany?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki UPS, warto brac regenerowany?
From: BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid>
Date: Wed, 18 Sep 2013 00:39:14 +0200
Dnia 2013-09-16, o godz. 20:01:28
atm <_@vp.pl> napisał(a):

Przymierzam sie do zakupu UPSa, poczatkowo chcialem kupic nowy ale
gdy zaczalem przegladac Allegro trafilem na sporo uzywanych z
wymienionymi akumulatorami. Warto w to wchodzic, akumulatory niby
nowe, elektronika w UPSach chyba nie ulega znaczacej degradacji z
czasem?

O ile akumulatory wymieniono na takie które są dedykowane do UPS-ów to
raczej nie ma przeciwwskazań. Jeśli natomiast wymieniono na najtańsze
na rynku to licz się z tym że za kilka miesięcy będą martwe.

Dedykowane do UPS? Pierwsze słyszę. Najtańsze popularnie zwane żelowymi będą OK. Choć wykonane z lepszych materiałów będą działać dłużej, ale czy jest sens płacić np +100% za to, że akumulator będzie działał 50% dłużej? Czyli np akumulator 7Ah najtańszy kosztuje około 35zł, będzie działał jakieś 2-3 lata, potem kupujemy nowy za 35zł. Albo kupujemy lepszy za 70zł, który wytrzyma 3-4 lata i potem znów nowy za 70zł. Wobec tego najtańszy przez 10 lat kosztuje nas 5*35zł=175zł lub 4*35zł=140zł, droższy kosztuje nas 4*70zł=280zł lub 3*70zł=210zł. Oczywiście nie ma pewności ile czasu wytrzyma akumulator, nawet ten lepszy. Mam UPS Ever Sinline 1200 i teraz muszę kupić drugi raz akumulatory do niego - mam go ponad 10 lat i kupowałem najtańsze akumulatory, wytrzymały około 4 lat - gwarancje miały na rok. Mogłem kupić niemal 2 razy droższe posiadające gwarancję na 2 lata, ale czy by wytrzymały 6 lat? Możliwe, gdyż fabryczne wytrzymały ponad 6 lat.