Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] USB-to-USB serial cable

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] USB-to-USB serial cable
From: Piotrek <lesiu34@gazeta.pl>
Date: Sat, 18 May 2013 17:06:17 +0200
Dnia Sat, 18 May 2013 12:01:12 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> Hello,
>
> Czy ktoś się spotkał z gotowym kabelkiem, który miałby z dwóch stron
> USB, a w środku coś, co dla sprzętu wyglądałoby na dwa spięte ze sobą
> konwertery usb-serial?.
>
> Wyjaśniam:
> Router (openwrt) ma port usb, do którego zwykle wpinam konwerter
> usb-serial i mam na nim konsolę. W laptopie nie mam gniazda RS232, więc
> wpinam w niego drugi konwerter usb-serial, a oba konwertery łączę kablem
> RS-232. Działa, ale jest strasznie upierdliwe. Chciałbym mieć po prostu
> jeden kabelek, który wpinam w router i laptopa. :-)

> [...]

Ja mam taki kabel - ale nie daję gwarancji, że będzie coś takiego działać
poprzez router. Wygląda to tak, że pośrodku kabla jest dławik, a na dwóch
końcach normalne USB. Po połączeniu kompów bezpośrednio, można przesyłać
dane, a w bardziej zaawansowanych kablach niż mój można było też
udostepniać net. Wadą jest jednak to, że - żeby przesyłanie działało, to
trzeba zainstalować programik producenta i odpalić na obu kompach. Tylko
wtedy się widzą, inaczej nie działa wcale. Dlatego nie daję gwarancji czy
przez router będzie to chodzić. Do dzisiaj takie rzeczy tłucze m. in. firma
ST-Lab, zwie się toto USB2.0 D/NLINK CABLE o tu
http://www.st-lab.com/products.asp, a żeby kabel wyszukać w googlach to
trzeba wpisać Dongle cable.