Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [majsterkowanie] Athlon 64 + płyta.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [majsterkowanie] Athlon 64 + płyta.
From: GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl>
Date: Fri, 17 May 2013 00:43:18 +0200
Dnia Thu, 16 May 2013 22:34:17 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

> Słuchajcie zanabyłem płytę AM2 z Athlonem 64 w elu rozwoju
> intelektualno-manualnego. Nie ma radiatora na procek i na chipset. Nie
> ma takiego plastiku dookoła procesora (jak to się nazywa? Żebym wiedział
> , o co pytać).

Ramka, koszyk, a blaszka przykręcana z tyłu to backplate.
http://tinyurl.com/d65jxyj

> 1. Jak rozumiem winienem zdrapać resztkę pasty z procka i chipsetu? Jak?

Tak. Szmatką nasączoną izopropanolem. Jak nie pójdzie, spróbuj plastikową
szpatułką. W ostateczności papierem ściernym.

> 2. Jak rozumiem mogę nabyć ową pastę za parę złotych i pastować? Jak?

Tak. Są 2 szkoły: kropla na środku i docisnąć lub rozsmarować bardzo cienką
warstwę. Przykład pierwszej szkoły (ja stosuję drugą):
http://tinyurl.com/bt3qanp

> 3. Czy chłodzenie pod AM2 różni się czymś istotnym od innego chłodzenia
> bo widze, że za 20 zł mogę kupić pod AM2?

Chłodzenia na AM2, AM2+, AM3 i FM1 są ze sobą zgodne. Różnice są istotne w
hałasie, wydajności i cenie. Musisz porównać "moc radiatora" i TDP
procesora.

> 4. Radiator + wiatrak do chipseta - jak to się montuje?

Poszukaj obok chipsetu uszek lub dziurek do montażu radiatora. Ale te
mocowania są niestandardowe, więc może być ciężko dobrać odpowiednie.
Najlepiej przykleić na klej termoprzewodzący lub taśmę termoprzewodzącą.

--
GLaF