Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Szkodliwość drukarek laserowych?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Szkodliwość drukarek laserowych?
From: Marek <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 07 May 2013 15:21:30 +0200
W dniu 2013-05-06 22:00, Netx pisze:
Kusi mnie zakup do domu drukarki laserowej np. polecanej kilka wątków
obok kolorowej Brother 3040CN. Za zakupem przemawia lepsza trwałość
wydruków niż z atramentówki którą mam (odporność na wilgoć - atrament
się rozmazuje łatwo) oraz pewnie niższe koszty eksploatacji laserówki.

No więc właśnie... czy ktoś wie jakie są prawdy i mity powyższej teorii?

Kolega pisze o kosztach eksploatacji. Osobiście drukuję wiele zdjęć i trochę dokumentów (domyślam się, że kolega nie ma potrzeby ich drukowania gdyż inaczej nie rozważałby laserówki). Wspominam o zdjęciach jako elemencie tuszożernym. Jeśli rozważnie dokonamy zakupu drukarki mając na uwadze dostępność zamienników czy systemów zasilania CISS, to koszty robią się bardzo niskie. No i teraz pytanie: czy laserówki faktycznie są takie tanie w eksploatacji? Zakładam, że kolega robi mnóstwo wydruków więc porównujemy urządzenia atramentowe dedykowane dla dużej ilości wydruków takie jak Epsony serii L.

Kolejna rzecz: trwałość wydruków. Jak to w praktyce może wyglądać? Osobiście nie mam w zwyczaju polewania wydruków herbatą. Zatem czy odporność na wilgoć ma większe znaczenie? Po drugie drukarki atramentowe mają różne tusze. Są też takie, które używają tuszu nierozpuszczalnego w wodzie. Jak zatem wygląda porównanie trwałości wydruków?

--
Pozdrawiam
Marek