Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD Seagate-kolejna awaria.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD Seagate-kolejna awaria.
From: Olaf Frikiof Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 04 May 2013 18:39:48 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 4 May 2013 16:58:55 +0200
 doszła do mnie wiadomość <5185222f$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
od "neelix" <aneelix@wp.pl>  :

>Użytkownik "h.w.d.p." <hvhv@igbjo.yfd> napisał w wiadomości

>DualCoreCenter podaje: 12,23V  5,08V,  3,41V.

Wklej lepiej zapis parametrów SMART(może być w HEX), bo jakieś
procentowe zużycie to nic nie znaczy(do śledzenia smart dobry jest
CrystalDiskInfo czy GSmartControl), przeskanuj za pomocą MHDD(można go
odpalić z pena SystemRescueCD)czy Victoria(oczywiście w trybie
read-only, bo inaczej pokasujesz dane). Z programu GSmartControl
uruchom Long self test dla tego dysku i sprawdź które parametry SMART
uległy zmianie i o ile.
Podaj typ/producenta zasilacza, wymień kabel sygnałowy i zasilający
dysku, zarówno jakość zasilacza jak i kable mogą mieć wpływ na dysk.
Co do napięć zasilacza, najlepiej je sprawdzać oscylem w czasie pracy
komputera.
--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s