Re: Szybki komputer czy taki istnieje?

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Tue, 30 Apr 2013 14:52:23 +0200

Dnia Tue, 30 Apr 2013 05:04:20 -0700 (PDT), suryga_at_gmail.com napisał(a):

> Pamietam kiedyÅ› na studiach laborki z fizyki... daaawno temu.
> Miały się zakończyć po godzienie.
> Niestety albo ja byłem za szybki albo komp za wolny. I wyniki zapisane w kompie poszły w cholere. Moja grupa wyszła jako ostatnia
> Wszyscy się wtedy śmiali że jeszcze długo nie będzie takie komputera żeby był równie szybki jak ja.
>
> Mineło 15 lat...
>
> A ja nadal siÄ™ w@@##$%#$#%$#@-iam bo mimo X-rdzeni X-GB ramu itd ja nadal czekam.
> Może ktoś powiedzieć dlaczego?
> [...]

Kiedys nie miales:
- rozdzialki HD + full color
- ladnego i szczegolowego graficznie GUI z animacjami, przezroczystosciami,
cieniami etc. - liczone wszystko w real timie
- programow o skomplikowanych obliczeniowo algorytmach (chocby przegladarka)
- systemu operacyjnego, ktory ma uruchomionych w tle kilkadziesiat uslug
- antywirusa
- jednoczesnie odpalonych wielu aplikacji desktopowych

Do tego dochodzi coraz wiekszy narzut wspolczesnych jezykow programowania
dopakowanych bogatymi bibliotekami, nierzadko wszystko dziala na dodatkowych
warstwach maszyn wirtualnych (.NET, Java). Same jezyki sa coraz bardziej
abstrakcyjne i coraz bardziej oddalaja sie od hardwaru przez co ich kompilat
jest coraz wiekszy w imie upraszczania procesu programowania (a te
uproszczenia sa nieznedne, gdyz programy sa coraz obszerniejsze
funkcjonalnie i musza byc pisane w taki sposob i w takich srodowiskach, by
ludzki umysl byl w stanie je ogarniac - nikt juz dzis nie pisze calych
programow w assemblerze, bo sie zwyczajnie nie da).

Czy to Ci nieco wyjasnia charakter problemu?

A szybkie komputery istnieja, tylko trzaba na nie wydac x3 wiecej kasy ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K