Drukarka

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 27 Apr 2013 12:01:03 +0200

Witam,

Temat przewijał się już nie raz, wymagania były różne, część pokrywała się z
moimi, część nie. Drukarka zaczyna mi być coraz bardziej potrzebna,
postanowiłem więc zebrać wszystkie założenia tak, by uzyskać w miarę
ograniczoną liczbę modeli. :)

1. Laser. Monochromatyczny. Jak będę potrzebował drukować proofy, to
zainwestuję w Epsona Stylus Pro. Mnie to urządzenie ma służyć do drukowania
pism, dokumentacji, etykiet lub naklejek. Nie mam zamiaru drukować na
materiałach o dużej gramaturze - raczej typowy papier do około 120-150g/m2.

2. Obciążenie miesięczne raczej do kilkuset niż kilku tysięcy stron.

3. Duplex warunkiem koniecznym i obowiązkowym.

4. Podłączenie po Ethernecie. Wifi niepotrzebne.

5. Dostępność sterowników udostępniających wszystkie funkcje drukarki dla
Windows 7/8 x64, przy czym dobrze by było, gdyby przy okazji nie instalowała
się kobylasta aplikacja do cholera wie czego. W przyszłości możliwe, że
pojawi się jakiś komputer z Linuksem, więc miłoby było, gdyby konfiguracja
druku spod tego systemu też nie była jakoś problematyczna, podobnie jak w
sytuacji, gdy przyjdzie ktoś znajomy z komputerem z Najwspanialszym Systemem
Operacyjnym Na Świecie (czytaj: Mac OS). :D

6. Eksploatacja - wiadomo, że chętnie w miarę tania. Nie mam chęci, czasu,
ani nerwów na bawienie się w samodzielne dosypywanie toneru, wolę raczej
mieć możliwość kupna sensownego zamiennika. Bęben i inne elementy drukarki
też dobrze, by były dostępne w cenach nie masakrujących zawartości kieszeni,
a przy okazji starczały na kilka tysięcy stron.
Licznik wydrukowanych stron, które generują alarm podczas gdy w zbiorniku
jeszcze toneru na kilkaset stron czy bęben spokojnie jeszcze wytrzyma
podobną ilość wydruków - niemile widziane.

7. Miłoby było, gdyby cena zakupu też mnie nie zabiła. :D

8. Wolałbym, żeby nie pojawiły się szybko sytuacje pt. pobieranie po dwie
kartki lub problemy z pobieraniem papieru.

Przy takich założeniach, co byście zaproponowali?

[ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposób, oznacza to, że tak  ]
[ naprawdę nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze.       (Albert Einstein) ]