Re: Nowy komputer

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 26 Apr 2013 19:32:49 GMT

On 2013-04-26, Piotr Rezmer <p.r_at_bezbzdur.pl> wrote:
> Tyle że teraz, zakup droższego urządzenia znanej firmy z
> średniej/wyższej półki nie przekłada się na żywotność sprzętu. Czy 10
> lat temu powiedziałbyś że notebooki HP to słabizna? Pewnie nie, a dziś
> zakup HP-ka to proszenie się o kłopoty.

To zadaj sobie pewne fundamentalne pytania:
Czy klient kupujący laptopa oczekuje żywotności? Tzn. czy żywotność
jest najważniejszym parametrem tego typu elektroniki? Czy mając
ustaloną kwotę na laptopa wolisz kupić coś wydajnego na 2 lata czy
marnego na 5 lat? Czy nie będzie tak, że oba te urządzenia wymieniłbyś
po 2 latach - jedno przez awarię, a drugie przez brak możliwości
efektywnego i wygodnego użytkowania?

HP ma kłopoty finansowe i bardzo możliwe, że opuścili jakość
w tzw. segmencie konsumenckim - tego po prostu nie wiem, więc
oceniał nie będę.

Wiem za to czemu mają kłopoty finansowe. Mają je, bo 10 lat
temu klienci woleli gówno w sreberku niż solidny, ale mniej
"trendy" sprzęt. Z tego samego powodu kłopoty ma wiele
innych firm - choćby Nokia.

pozdrawiam,
Kosu