Re: USB 3 - dlaczego urządzenia nie działają?

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_at_nospam.o2.pl.cx>
Data: Sat, 20 Apr 2013 17:02:30 +0200

W dniu 2013-04-15 09:18, Marek pisze:
> Witam,
>
> Mam na frontpanelu 2 gniazda USB3 i 2 USB2. Gdy podłączam niektóre
> urządzenia do USB3 to nie chcą w nim działać (synchronizacja danych
> smartfona, kalibrator). Nie ma problemu z dyskiem USB na tym porcie
> nawet jeśli jest to ten sam smartfon lub pendrive. Po przełączeniu na
> USB2 - działają wszystkie urządzenia. Sądziłem, że USB3 jest
> kompatybilny w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jakaś
> konfiguracja w BIOSie może być tego przyczyną?

Powiem tak - mam to samo, albo podobnie. W sensie, różne urządzenia, w
różnych konfiguracjach działają dziwnie z portami USB 3.0.

Dyski twarde i pendrive USB3.0 działają, tak jak mówisz, zawsze w 2.0 i
3.0 bezbłędnie. Czytnik kart pamięci nie działa w USB 2.0 wcale, w USB
3.0 rozłącza się co chwilę i podłącza znowu. Działa za to na zwykłym
kablu USB 2.0 (bez tego dodatkowego "dzynksa").

Telefony (koronny przykład to Samsung Galaxy S3, LG L7), klawiatury,
wzmacniacz słuchawkowy, dongle bluetooth, 0.5 metrowy przedłużacz kabla
usb działają na USB 3.0 bardzo źle albo wcale.

Na portach USB 2.0 działa praktycznie wszystko, oprócz felernego
czytnika kart pamięci który na działa wyłącznie na USB 2.0 jak go
podłączyć kablem USB 2.0.

Co więcej - nie dotyczy to tylko jednego komputera, na dwóch testowałem
i to samo (sterownik wbudowany w chipset AMD).

Smutne jest to, że na takim Mac Booku Air wszystko... śmiga na porcie
USB3.0 w obydwu trybach idealnie (Å‚Ä…cznie z problematycznym czytnikiem
kart pamięci!).

Wiem, że to co napisałem nie rozwiązuje problemu, ale coś jest na
rzeczy... Aha, kiedyś miałem kontroler USB 3.0, jeden z pierwszych na
rynku na chipsecie NEC. Działał FANTASTYCZNIE. Ze wszystkim.

--
Tomek GÅ‚owacki