Re: Monitor LG

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Fri, 19 Apr 2013 23:10:02 +0200

W dniu 2013-04-18 11:25, GAD Zombie pisze:

> Obejrzalem obok stojacy LG 26" (nie pamietam modelu), ktory mial
> niesamowite katy widzenia - obraz byl ladny i kolorowy nawet podczas
> patrzenia na telewizor prawie calkiem z boku.
> Niestety w zadnym okolicznym sklepie nie moge zobaczyc monitorow LG 23"
> lub 24".

W jakiś dziwnych sklepach kupujesz - po drodze do domu wstąpiłem dziś do
małej sieciówki (Avans czy Media Expert - już nie pamietam) i poza combo
monitor/Tv 26-27" stały też te 23" LG M2352 na IPS i M2332 LED.
Obraz bardzo podobny, kąty boczne też co mnie zdziwiło w przypadku ledów
(nie sprawdzałem tych najgorszych - czyli od dołu bo stały dość nisko, a
na podłodze w sklepie raczej kładł się nie będę). Reszta typowa dla
linii combo monitor/tv od LG - menu, pilot itp. Imput lag i czas reakcji
nie ma większego znaczenia jeśli będziesz to maleństwo używał jako TV.

> Facet w sklepie probowal mnie zapewniac, ze wszystkie male
> monitory/telewizory (czyli o przekatniej mniejszej niz 32") maja slabe
> katy widzenia i nie ma na to rady.

        ZmieÅ„ sprzedawcÄ™.

> Wyglada fajnie. W sieci poczytalem troche opinii na temat kilku roznych
> modeli tego pokroju z LG i ogolnie ludzie zachwalaja, ale czytalem tez
> opinie, ze obraz troche smuzy w ruchu,

        W przypadku TV? Dziwne, no chyba że mówimy o specyficznych scenach -
duży obiekt przesuwający się w poprzek ekranu jak choćby Star Destroyer
w czołówce SW IV - tego typu sceny oko wychwytuje jako nie do końca
płynne nawet na szybkich plazmach z 12 półobrazami na scenę, ba nawet w
kinie przy projektorach dawało się to zauważyć - dlatego włąsnie unika
siÄ™ zazwyczaj takich scen.

> ktos tam tez marudzil na nierownomierne podswietlenie matrycy...

        W porównaniu z LCD z podÅ›wietlaniem katodowym to trzeba chyba to
sprawdzać z urządzeniem pomiarowym. No ale ludzie tak mają, że będą na
wszystko narzekać.

> I to mnie jakos zniechecilo.
> Chcialbym zobaczyc to na zywo, ale w zadnym sklepie nie maja, a tam
> gdzie maja to mowili mi, ze maja w magazynie i nie mozna go objerzec,
> tylko najwyzej zamowic i od razu kupic. A to takie kupowanie kota w worku.

  jw - dziÅ› oglÄ…daÅ‚em go na ekspozycji w pierwszym sklepie z brzegu.

> Bede go uzywal jako telewizor, ale widze, ze z taka przekatna ekranu to
> sprzedaja tylko monitory z tunerami (chociaz nie wiem czy jest
> faktycznie jakas roznica miedzy monitorem i telewizorem tego typu...).
> Bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi, bo dzisiaj w sklepach to stoja
> same telewizory 32", 40" lub 50" i wieksze, a ja naprawde chce cos
> malego (23" lub 24" bylby idealny). I z gory dziekuje za rady typu "kup
> wiekszy", jak w poprzednim watku. To nie rozwiazuje mojego problemu ani
> troche.

A zastanawiałeś się dlaczego tak jest? Po prostu 23" przy proporcjach
16:9 mają mniejszą powierzchnię ekranu niż 21" TV CRT sprzed 20 lat i
ciężko to oglądać z odległości większej niż typowy monitor stojący na
biurku, czyli ~50 cm. TV ustawia siÄ™ w pokoju zazwyczaj inaczej i oglÄ…da
z większej odległości. Poza specyficznymi przypadkami (TV do kuchni itp.
23" 16:9 jako TV jest za mały do normalnego używania.

--
/Mb