Re: Grzejaca sie karta graficzna

Autor: ikov <ikov1_at_t-l-e-n.pl>
Data: Tue, 16 Apr 2013 08:52:38 +0200

W dniu 2013-04-16 08:14, GAD Zombie pisze:
> Witam
>
> Od kilku lat bez problemow mi sluzy karta graficzna Gigabyte GeForce
> 8600 GT. Ma ona pasywne chlodzenie - spory radiator, wiekszy od samej
> karty. Nigdy nie bylo z tym klopotow, ale ostatnio widze, ze sie grzeje.
> I to mocno. Narzedzie do kontroli temperatur pokazuje mi, ze juz na
> starcie grafika ma 60 stopni, a jak wlacze jakas gre to robi sie 80 i
> nawet widzialem 89 stopni. Caly komputer sie przez to podgrzewa, a i nie
> wiem jak dlugo pociagnie sama karta. Odkurzalem ja, ale to nie pomoglo.
> [...]
Zobacz czy da się (pewnie tak) zdjąć radiator, najlepiej próbować gdy
jest jeszcze gorący. Ta karta ma swoje lata (mam też 8600gt, ale z
wentylatorem), więc pasta termoprzewodząca może już nie spełniać swoich
funkcji. Wyczyść starą i nałóż nową pastę. W dawnych czasach do jakiejś
innej, pasywnej karty przykręciłem jakiś mały wiatraczek z odzysku.
Różnica w temperaturze kolosalna.