Re: Dobry zasilacz

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 14 Apr 2013 21:32:59 +0200

W dniu 2013-04-14 20:44, Marek Dyjor pisze:

> mam stare polskie kolumny... i trzeba powiedzie膰 z臋 brzmi膮 sporo lepiej
> od kilku innych g艂osnik贸w kt贸re s艂ucha艂em (sporo dro偶szych od nich).
>
> prawda jest taka 偶e to co teraz si臋 sprzedaje jako kolumny do tzw kina
> domowego to jest ostatnie badziewie.

To jest w艂a艣nie to o czym wspomina艂em: wsp贸艂czesne kolumny projektuje
meblarz lub "designer". Po cz臋艣ci to te偶 wina kupuj膮cych. Doradza艂em
znajomym zakup antydesignerskich kolumn - co te偶 uczynili. Graj膮
znacznie lepiej ni偶 plastikowe s艂upki, pa艂ki, 艣limaki i inne koszmary
akustyczne. Jednak偶e czuj臋 ich niezadowolenie bo du偶e, z grubymi
przewodami i nie tak futurystyczne kszta艂ty jakby chcieli. Zapewne za
jaki艣 czas pojawi膮 si臋 u nich te plastiki. Ko艅cz臋 wi臋c z doradzaniem.

> Jak sie powiesi du偶e solidne g艂osniki z solidnymi du偶ymi niskotonowcami
> to nie trzeba 偶adnych g贸wnianych Subwoofer贸w.

Prawa fizyki - tylko du偶a membrana da basy.

> Swoj膮 drog膮 nie potrafi臋 zrozumie膰 p臋du ludzi do robienia sobie kina
> domowego.

Ja takim dysponuj臋 :-D
Wielokana艂owe nagrania odtwarzaj膮ce akustyk臋 rzeczywistej sali
koncertowej albo wykorzystywanie dodatkowych kana艂贸w jako tw贸rcze
narz臋dzie pracy muzyka daje zupe艂nie now膮 jako艣膰 s艂uchania. Nie
przewidzia艂em "tylko" jednej rzeczy: nie ma gdzie kupowa膰 takich wersji
utwor贸w. Na Allegro od lat te same tytu艂y w SACD. Troch臋 zacz臋艂o si臋
pojawia膰 muzyki klasycznej na szcz臋艣cie. Czasem zdarzy si臋 na Amazonie
jaka艣 p艂yta SACD jak膮 mam na CD. Wtedy wymieniam. R贸偶nic臋 w jako艣ci
brzmienia naprawd臋 s艂ycha膰 (nie chodzi o format zapisu - cho膰 to te偶 po
cz臋艣ci - lecz g艂贸wnie o to, 偶e w SACD marketing nie ingeruje). To nie s膮
niuanse. Najlepszym (anty)przyk艂adem tego jest moja ma艂偶onka, kt贸ra nie
lubi wersji SACD gdy偶 s膮 "zbyt ciche" a chwilami "zbyt g艂o艣ne". Ona
kocha kompresj臋 wi臋c musz臋 prze艂膮cza膰 jej tryb pracy odtwarzacza na
czytanie wersji stereo CD.

> 艢wiadomie zosta艂em przy normalnej stereofonii. Dodam jeszcze,
> 偶e nie mog臋 zrozumiec jak mo偶na ogl膮da膰 TV z dzwi臋kiem emitowanym przez
> to co jest wbudowane w TV, a mam do艣膰 wypasion膮 plazm臋. Dzwi臋k jednak z
> jej g艂osnik贸w jest koszmarem.

Zn贸w fizyka. G艂o艣nik musia艂by by膰 wi臋kszy od TV :-) W innym w膮tku
pisa艂em o profesorze, kt贸ry wyk艂ada艂 teori臋 i histori臋 muzyki. On ma
dusz臋 nawiedzonego melomana - us艂yszy muzyk臋 i odlatuje. Jemu jako艣膰 z
g艂o艣nika TV kompletnie nie przeszkadza艂aby a ja bym si臋 m臋czy艂 w tych
samych okoliczno艣ciach. Przesta艂em wnika膰 a zacz膮艂em akceptowa膰 te
r贸偶nice :-)

> pozdro i bez urazy :) skoro nie jeste艣 audiofilem to OK ;-)

Wybaczam :-) I r贸wnie偶 bez urazy za moj膮 reakcj臋. Troch臋 si臋 wk...

--
Pozdrawiam
Marek