Re: wymiana grat贸w

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sun, 14 Apr 2013 19:53:48 +0200

W dniu 2013-04-12 13:18, LPPL pisze:

> Pozwol臋 sobie si臋 z szanownym panem nie zgodzi膰. Kilka lat temu trafi艂em
> Lenowo thinkcentre z e6300, 2 hd 80 gb sata, 2 gb ddr 2 i win xp prof.
> Sprzet z firmy kt贸ra si臋 zwija艂a, sprzedawany jako u偶ywany, ale
> praktycznie nowy, bez tzw. przebiegu, w kartonie i foliach. Cena
> wywo艂awcza 700, w ko艅cu da艂em 400.

        Kiedy艣 uda艂o mi si臋 kupi膰 Phenoma II x2 odblokowuj膮cego si臋 do X4
@3,8GHz za ~7 z艂 (+ 5 z艂 przesy艂ka) - licytacja z wyj膮tkowo nierozs膮dnie
ustawion膮 godzin膮 zako艅czenia chyba o 5 nad ranem.
Ale nie m贸wimy tu o historii najbardziej op艂膮calnych
zakup贸w/nieop艂acalnych sprzeda偶y na A tylko o tym co typowo si臋
sprzedaje. A sprzedaj膮 si臋 przechodzione biur贸wki w 99,9% nie w takim
stanie jak piszesz, z okrojonym biosem, cz臋sto nietypowym
zasilaczem/mobo, o ograniczonej mo偶liwo艣ci rozbudowy, na
nieproporcjonalnie drogich DDR II itp.

> Po do艂o偶eniu x-fi (zosta艂a po wymianie z domowego) i hd 4670
> (mocniejszej nie mog艂em, bo zasilacz za
> s艂aby, a kosztowa艂 chyba co艣 ok. 350 zet?))

I po takim rze藕bieniu powstaje nie pies ni wydra - ani to budowany od
zera komputer hobbysty z jego uniwersalno艣ci膮, ani typowy A-brand.
O ile uznaj臋 te ~2 max 3 letnie A-brandy jako niez艂e, porzadnie wykonane
mu艂y robocze do zastosowa艅 biurowych, to do typowego komputera domowego
dla u偶ytkownika o zastosowaniach wykraczaj膮cych poza facebooka i webmail
to taka sobie sprawa, a jak kto艣 ma wymagania jak przed chwil膮 opisane,
to zamiast desktopowego klocka lepszym zakupem jest laptop, nawet u偶ywany.

> poprawk臋, 偶e teraz norm膮 w wyprzeda偶ach polisingowych jest sprz臋t np z
> e8500, dyskiem 500gb i 4 gb ramu

        Raczej jednak troch臋 s艂abszy, a za przyzwoite konfiguracje sprzedawcy
na A ka偶膮 sobie nie藕le p艂aci膰. No i dalej to s膮 starocie o ograniczonej
mo偶liwo艣ci rozbudowy/konfiguracji. Cho膰by prosta sprawa - nie widzia艂em
w tych A-Brandach p艂yt maj膮cych co艣 wi臋cej ni偶 1x PCI-E x16 i to
zazwyczaj jeszcze stare ver 1.1

> oraz co najmniej vist膮, a i 7 nie jest rzadko艣ci膮.

Do tego przez spor膮 cz臋艣膰 sprzedawc贸w tak zrobiona, 偶e z legalnym
systemem ma niewiele wsp贸lnego (powszechne instalowanie PL wersji albo z
tego systemu to jest tylko nalepka bo ka偶da szanuj膮ca si臋 firma przed
oddaniem leasingodawcy sprz臋tu robi bezpieczne usuwanie zawarto艣ci
dysk贸w. Ale co kto lubi - troch臋 przerzuci艂em tych poleasingowych
komputer贸w i do prostych zada艅 biurowych albo jako jaki艣 komputer
pomocniczy w domu s膮 OK - jako g艂贸ny desktop dla u偶ytkownika o
wymaganiach wi臋kszych ni偶 minimalne IMHO za bardzo si臋 to nie nadaje.

--
/MB