Re: Asus P5K-E/WiFi + MemTest i zagwozdka

Autor: Tomek GÅ‚owacki <t_gl_at_nospam.o2.pl.cx>
Data: Sun, 14 Apr 2013 19:45:47 +0200

W dniu 2013-04-14 12:54, Przemysław Ryk pisze:

> Nie żebym się martwił tym, że komputer stabilnie działa. Pytanie moje
> jednak, co mogło być przyczyną takiego zachowania? Ni z tego, ni z owego
> płyta twierdzi, że nie może poprawnie wystartować na ustawieniach po
> podkręceniu (choć działała na wartościach nominalnych), po czym jej to
> całkowicie przechodzi i zachowuje się grzecznie niczym świeżo nakarmiony
> osesek. MemTest sypie mi błędami na dowolnych wstawionych w płytę modułach -
> niezależnie, czy są pojedynczo, parami, wszystkie cztery, jeden czy drugi
> komplet dostępnych mi układów; z których to uruchomiony z pendrive'a Kubuntu
> [...]

Miałem bardzo podobnie, ale przy płycie P5B. W pewnym momencie, komputer
nie chciał startować na przetaktowanych ustawieniach, nie ważne jakich
bym nie użył. Tylko default. Pierwszym symptomem było to, że często
komputer po zrobieniu "restart systemu" nie wstawał, trzeba było ręcznie
resetować. Drugim, często nie POSTował się - ciemność, brak piknięcia
głośniczka, pstryknięcie zasilaczem na twardo naprawiało problem. Poza
tym, komputer był stabilny jak skała, nawet pod dużym obciążeniem.
Pamięci akurat nie testowałem.

Problemem był... i tu ulubione stwierdzenie, motto grupy - zasilacz. Po
wymianie sześcioletniego BeQuieta na OCZ problem ustąpił :)

--
Tomek GÅ‚owacki