Re: Anatomia upadku hdd

Autor: h.w.d.p. <hvhv_at_igbjo.yfd>
Data: Wed, 10 Apr 2013 02:47:14 +0200

>MĂłj WD7500BPKT
> wytrzymuje 350 G gdy jest włączony.

a czy cos w tych twoich dywagacjach zmieni fakt ze te 350G dotyczy czasu
dzialania max 2ms? tak podaje producent.
moim zdaniem pracujacy dysk, spuszczony swobodnie w pozycji poziomej, z
15cm na twarda powierzchnie bedzie nadawal sie na smieci (nie wiem ile
to bedzie G). natomiast jakby spadl pionowo, to nic by mu sie nie stalo
ze wzgledu na przyspieszenie dzialajace w kierunku naturalnego ruchu
glowic dysku. przypuszczam ze wtedy wytrzymal by duzo wiecej G :-)

pomijajac te dywagacje, to jeszcze nie zdarzylo mi sie aby mi padl
jakikolwiek dysk do wstrzasow. w tym w laptopach z ktorymi wcale nie
obchodze sie jak z jajkiem.