Re: RAM czy SSD

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 31 Mar 2013 21:42:18 GMT

On 2013-03-31, Budzik <budzik61_at_poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Po pierwsze wydawało mi się, że sprzedawca jest tylko pośrednikiem, a
> finalnym odbiorcą gwarancji jest producent, tudzież np. hurtownik.

Oczywiście. Tyle że dystrybutor/producent pokrywa tylko koszt
naprawy/wymiany karty.

Czyli np. reklamujesz kartę graficzną za 500 zł. Producent ją wymienia,
a starą naprawia i wypuszcza jako "refurbished" lub rozbiera na części.
Traci na tym procesie może ze 100 zł, czyli poniżej swojego zysku
(zakładam że producent ma go w okolicy 50%).

A co ze sprzedawcą? Sprzedawca na tej karcie zarobił z 50 zł. Sama
obsługa klienta (czas pracy) pochłonie więcej. Wydaje mi się, że
sprzedawca pokrywa także przesyłkę do dystrybutora/producenta, ale
głowy bym nie dał. No i do tego dochodzi fakt, że nie ma osoby
odpowiedzialnej za zwroty, tzn. jeśli ktoś zajmuje się Twoim zwrotem,
to nie sprzedaje, a to już mogą być większe straty.

> Po drugie ja np. kilkukrotnie byłem bardzo pozytywnie załatwiony
> reklamacyjnie w LEroy Merlin - do tego stopnia, że od jakiegoś czasu
> sklepem pierwszego wyboru przy wszystkich potrzebach naprawczo remontowych
> jest własnie Leroy. Warto? Każdy sprzedawca zapewne musi odpowiedzieć sobie
> sam.

No ale to jest przykład kolejnego molocha, którego pracownicy zanudzeni
snują się między półkami i molestują klientów. Dla nich obsługa Twojej
gwarancji to wręcz miła odmiana (a może nawet jakiś bonus finansowy).

Jak już kilkukrotnie tu zostało powiedziane: w Saturnie też o Ciebie
zadbajÄ….

pozdrawiam,
Kosu