Re: Rejestracja obrazu z wielu kamer usb

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Tue, 26 Mar 2013 12:23:20 +0100

W dniu 26.03.2013 12:05, Maciek Babcia Dobosz pisze:

> Z kamerami na USB jest od groma problemów. Pierwszy to taki że jesteś
> przywiązany do komputera. Nawet kilka metrów kabla między kamerą i
> kompem to dla USB często duża przeszkoda do stabilnej pracy. Poza tym

Może ma taką lokalizację, że mu to wystarcza.

> kamery USB nawet jak mało ślą to najczęściej rezerwują sobie całe pasmo
> łącza. W efekcie 2-3 kamery i komp ledwo dyszy. Zamiast nagrania wideo
> masz pokaz slajdów. Poza tym kamer USB często generują problemy przy

Nieprawda. Komputer działa OK, tylko inne kamery podłączone do tego
samego kontrolera nie mają gdzie już wepchnąć swoich danych. Pisałem o
tym. Rozwiązaniem są osobne kontrolery lub USB3.

> ciągłej pracy. Znikają z systemu, przestają przesyłać dane i inne fajne
> zjawiska. W efekcie trzeba je co jakiś czas resetować. A reset to

Ja sobie dodatkowo monitoruję serwerownię dwoma kamerami USB
podłączonymi do serwera. Chodzą non-stop od co najmniej miesiąca (wtedy
serwer fizycznie przenosiłem, więc jakiś czas był wyłączony).

Nie wiem, w jakim "systemie" to znikanie zaobserwowałeś.

> wyjęcie i włożenie wtyczki. Generalnie za dużo problemów by nawet
> amatorski system więcej niż na jedną kamerę robić.

U mnie działa. I jest trywialne do ustawienia na nowej maszynie.

> Niekoniecznie WiFi. Może być np. tania (około 100PLN) karta na PCI do
> kompa pozwalająca podpiąć tanie kamery analogowe po koncentryku.

Gdzie można kupić za około 100zł taką kartę PCI pozwalającą na
jednoczesne zgrywanie z kilku kamer analogowych osobno?

> Albo kamerki IP na skrętce.

To już trochę droższa zabawa - zakładałem, że inicjator wątku chce mieć
rozwiązanie mocno budżetowe.

[ciach]

> kamer plus rejestrator można kupić najtańsze poniżej 1000PLN. Funkcje
> rejestratora kamer IP ma z kolei wiele domowych NAS-ów. Oba rozwiązania
> będą zdecydowanie stabilniejsze niż rzeźbienie na USB.

Może coś źle robisz, jak masz niestabilne?