Re: Rejestracja obrazu z wielu kamer usb

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue, 26 Mar 2013 12:05:28 +0100

Dnia 2013-03-25, o godz. 10:16:59
ToMasz <Nieczytam_at_orange.pl> napisał(a):

> witam
>
> Zastanawiam się nad monitoringiem na kamerach usb. JAk zachowa się PC
> po podłączeniu _wielu_ kamer. tzn co najmniej 4. Zakładam gorsze
> rozwiązanie, czyli każda z kamer będzie miała 1.3mpix, i chciałbym
> złapać 10 klatek/sekundę. Za szybko na usb czy spokojnie da radę? Za
> dużo żeby athlon64 to przeliczył i zapisał, czy też spokojnie da radę?

Z kamerami na USB jest od groma problemów. Pierwszy to taki że jesteś
przywiązany do komputera. Nawet kilka metrów kabla między kamerą i
kompem to dla USB często duża przeszkoda do stabilnej pracy. Poza tym
kamery USB nawet jak mało ślą to najczęściej rezerwują sobie całe pasmo
łącza. W efekcie 2-3 kamery i komp ledwo dyszy. Zamiast nagrania wideo
masz pokaz slajdów. Poza tym kamer USB często generują problemy przy
ciągłej pracy. Znikają z systemu, przestają przesyłać dane i inne fajne
zjawiska. W efekcie trzeba je co jakiś czas resetować. A reset to
wyjęcie i włożenie wtyczki. Generalnie za dużo problemów by nawet
amatorski system więcej niż na jedną kamerę robić.

> JEst do tego jakiś darmowy soft?
> CZy może lepiej (dla systemu komputerowego, nie dla mnie) będzie to
> samo zrobić na kamerach wifi IP?

Niekoniecznie WiFi. Może być np. tania (około 100PLN) karta na PCI do
kompa pozwalająca podpiąć tanie kamery analogowe po koncentryku. Albo
kamerki IP na skrętce.

> Z pewnych względów rejestrator odpada, musi to robić komputer, bo na
> nim będzie działał jeszcze jeden prosty program

To może wykorzystaj ten komp jako terminal do podglądu i obsługi
rejestratora przez sieć? A rejestrator jakiś tani - zestawy analogowe 4
kamer plus rejestrator można kupić najtańsze poniżej 1000PLN. Funkcje
rejestratora kamer IP ma z kolei wiele domowych NAS-ów. Oba rozwiązania
będą zdecydowanie stabilniejsze niż rzeźbienie na USB.

Zdrówko