Re: RAM czy SSD

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Mon, 25 Mar 2013 19:53:50 +0100

W dniu 2013-03-25 17:58, Budzik pisze:

> Troche namieszałem (w obecnym kompie mam 2GB, natomiast 1GB mam w tym
> nowym), ale dzięki za rady - wyciągnąłem z opisu to co chciałem wiedzieć.
>
> P.S. Kupiłem na all 2x2GB DDR2 za 75zł więc temat zamknięty :)

Następnym razem podawaj konkrety na początku by tu nie bawić się w
szklaną kulę. Jak masz teraz DDR2 1GB + 2GB + te kupione 2x 2GB (75 zł
dobra cena za 4 GB DDR2), to do tego "nowego" C2D dałbym 2x 2GB, a do
AM2 1GB + 2GB. Więcej OSy 32-bit i tak nie wykorzystają.
Inna sprawa że dziwię się trochę tej przesiadce - jak zmieniać to na coś
w miarę nowego, jak starsze do dużo rozsądniej było dokupić tylko
jakiegoÅ› Athlona X2 pod AM2 zamiast starego jednordzeniowego. Do
kupienia na Allegro jak komuś się nie spieszy nawet za 1-10 zł.
A tak włożyłeś gotówkę w mobo, cpu i dodatkowy RAM pod C2D i w
rezultacie masz 2 mocno przeciętne wydajnościowo komputery, wręcz
porównywalne jeśli za grosze zmienić tego A3000 na jakąś używaną
dwurdzeniówkę.
Jak już jednak zmieniłeś na C2D ze starą płytą z DDR2 i SATA2 to daj
sobie spokój z SSD. To ma sens na współczesnych wydajnych komputerach z
SATA3, CPU 4-6 rdzeni po ~4GHz i 8+ GB RAM OS postawiony na dysku
mechanicznym spowalnia skutecznie całość i jest sens wydać niecałe
300 zł na mały SSD na system. Na takim leciwym komputerze nie ma to za
bardzo sensu - tu wszystko po trochu jest już na styk jeśli chodzi o
szybkość działania, a przy takiej ilości RAM pewnie używasz jeszcze
WinXP pod którym SSD są kiepsko obsługiwane, bo jakoś nie chce mi się
wierzyć, że oszczędzając 200-300 na sprzęcie w podskokach kupiłeś
kolejną licencję na NT 6.x za 400+ zł.

--
/MB