Re: Proszę o poradę - jak zamontować zasilacz?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Mon, 25 Mar 2013 00:25:54 +0100

W dniu 2013-03-24 23:10, Janek Wlodak pisze:
>>> 1.Czy zamontować zasilacz wentylatorem do góry?

> (...) Jak wyobrażasz sobie to zasysanie ciepłego
> powietrza, które konwekcyjnie spierdziela do góry przez wentylator
> zasilacza na dnie obudowy? Jak wpłynie twoja porada na airflow tych
> obudów projektowanych tak, aby powietrze wdmuchiwane na dole obudowy z
> przodu, wydostawało się tyłem i górą - chłodząc po drodze chipset,
> pamięci i regulatory napięcia (z pomoca strumienia powietrza z
> wentylatora CPU)?
Normalnie. Przepływ powietrza wynikający z konwekcji (zwłaszcza - jak
zaznaczyłem - "w mało grzejącym się zestawie"!) jest na tyle mały, że
pomijalny w stosunku do przepływu generowanego przez 12cm wentylator,
nawet na niewielkich obrotach. Powietrze będzie płyneło tam, gdzie
wentylator będzie je pchał, niewiele tylko hamowane przez prądy
konwekcyjne. Jak nie wierzysz - to anemometr w dłoń i badaj...