Re: Proszę o poradę - jak zamontować zasilacz?

Autor: Janek Wlodak <wlodakjanek_at_netia.pl>
Data: Sun, 24 Mar 2013 23:10:57 +0100

"BartekK" <sibi_at_drut.org> schrieb im Newsbeitrag
> Zależy od reszty komponentów (ogólnego poboru mocy, grzania się komputera,
> reszty wentylatorów itd).
> 1) jeśli masz mały pobór mocy, komputer słabo ci się grzeje, i chcesz mieć
> jak najmniej wentylatorów (wyciągających powietrze z obudowy) - to daj
> wentylatorem do góry, zasilacz będzie wyrzucał ciepłe powietrze z obudowy
> na zewnÄ…trz.
> Minus - zasilacz będzie chłodzony cieplejszym powietrzem, niż zewnętrzne,
> więc będzie też cieplejszy. Zwiększone podciśnienie wewnątrz obudowy -
> większe zasysanie kurzu wszystkimi szparami
> [...]
Kolego, wybacz, ale ta prawda zalicza się kategori określonych przez pewnego
filozofa jako "gówno prawda". Takie porady wsadż sobie proszę do buta. To co
piszesz ma zastosowanie przy klasycznie montowanych w górze obudowy
zasilaczach. Jak wyobrażasz sobie to zasysanie ciepłego powietrza, które
konwekcyjnie spierdziela do góry przez wentylator zasilacza na dnie obudowy?
Jak wpłynie twoja porada na airflow tych obudów projektowanych tak, aby
powietrze wdmuchiwane na dole obudowy z przodu, wydostawało się tyłem i
górą - chłodząc po drodze chipset, pamięci i regulatory napięcia (z pomoca
strumienia powietrza z wentylatora CPU)?