Re: Co zdechło w komputerze?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 24 Mar 2013 22:33:02 GMT

On 2013-03-24, Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com> wrote:
> Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli.
> Przed wyjazdem jak była jeszcze normalna temperatura wiosenna zostawiłem
> ogrzewawnie ustawione na przeciwzamarzaniowe. Gdy wróciłem w weekend w
> tą pie*ą syberyjską wiosnę w domu było 5 stopni i jeszcze się nie
> nagrzał. Teraz wierzysz w prawidłowy odczyt temperatury?

Raczej nie. Nawet gdybyś miał w domu 5*C, to zaledwie 7*C przyrostu
na GPU to zbyt mało. Chłodne karty z solidnymi wentylatorami ogrzewają
się o 10*C. Moim zdaniem ten pomiar jest g. wart :). Chyba że masz
jakąś niebywałą konfigurację - chłodzenie wodne albo otwartą budę
i dwa wielkie wentylatory przedmuchujące sprzęt. Z czymś takim i przy
5*C w pokoju... No może bym uwierzył.

> A tak swoją drogą Radeony 7800 w 28nm są w porównaniu z poprzednimi
> bardzo chłodne - nawet w lecie w IDLE temperatura GPU to zazwyczaj 28-32
> stopnie.

Tym bardziej wątpię, ale jeśli te wartości sprawiają Ci przyjemność,
to nie będę już podważał :D.

Właśnie zastanawiam się nad jakimś 7850 i wiem, że wcale tak różowo
nie jest (choć dają radę generalnie - na tyle, że porzuciłem myśl
o GeForce, na którego byłem wcześniej strasznie napalony).

pozdrawiam,
Kosu