Re: [OT] Jaki sklep komputerowy polecacie?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 24 Mar 2013 18:13:31 GMT

On 2013-03-24, d530 / N610c <anyuser_at_anycompany.com> wrote:
> Oczywi艣cie 偶e tak to wygl膮da. Dodam, 偶e za tydzie艅 kupuj臋 mini wie偶臋 dla
> syna.
> A za dwa tygodnie, na pro艣b臋 s膮siadki kupuj臋 telewizor.
> W mi臋dzyczasie dla rodzic贸w r贸wnie偶 telewizor, a dla te艣ci贸w odkurzacz.
> Dla siebie za艣 dokupuj臋 pami臋膰 do laptopa.
> W pracy i w gronie znajomych pytaj膮 mnie jak najkorzystniej kupi膰 sprz臋t AGD
> gdy偶 sami nie chc膮 szuka膰.

艁omatko. No to Ty ci膮gle co艣 kupujesz. Mam wra偶enie, 偶e jeste艣 jednak
w mniejszo艣ci. Ja w zasadzie nie mieszkam w d偶ungli i nie 偶yj臋 z
zasi艂ku, ale przez rok nie kupi艂em tyle elektroniki co Ty kupisz przez
te 2 tygodnie.

> S膮 te偶 grupy dyskusyjne i fora opiniotw贸rcze na kt贸rych niezadowolony klient
> wyrazi swoj膮 opini臋.

Nie ma czego艣 takiego jak "fora opiniotw贸rcze". Fora internetowe to
miejsca "spotka艅" mniej lub bardziej anonimowych ludzi. W du偶ej cz臋艣ci
s膮 to osoby bezrobotne lub wyra藕nie znudzene 偶yciem. Z kolei na
forach dotycz膮cych handlu pisz膮 g艂贸wnie sami sprzedawcy, kt贸rzy
chwal膮 swoje us艂ugi (oczywi艣cie jako anonimowi klienci).

Opini臋 ka偶dy ma swoj膮 (tak jak dup臋). Jak Ci Morele nie pasuje, to
nikt Ci臋 nie b臋dzie zmusza艂 ani nak艂ania艂. Je艣li o mnie chodzi: mo偶esz
kupowa膰 od jakiego艣 J贸zka30cm z 10 komentarzami na allegro, kt贸ry
sprzedaje karty graficzne i wibratory :D.

Jako opiniotw贸rczy mo偶esz ew. traktowa膰 Ranking Sklep贸w Internetowych
money.pl i Wyborczej. Wie艣膰 gminna niesie, 偶e nie jest "kupiony" :).
No i tak si臋 sk艂ada, 偶e w kategorii komputer贸w Komputronik wygrywa艂
wszystkie edycje, w kt贸rych startowa艂 (nie zosta艂 wzi臋ty pod uwag臋
w jednej - wygra艂o wtedy Morele.net). Przy reklamacjach na pewno
te偶 robi膮 problemy, ale mo偶e akurat Tobie si臋 nic nie popsuje, wi臋c
b臋dziesz nimi zachwycony :D.

> Bo klient ma zawsze racj臋 (nie b臋d臋 tego sloganu t艂umaczy膰).

Podobnie jak poprzednik - zach臋cam to rozwini臋cia my艣li :D.

> BTW - Morele uczestnicz膮 w programie oceny konsumenckiej.
> Po wystawieniu komentarza, zostanie on opublikowany dopiero po
> zaakceptowaniu przez pracownika MORELE (sic!).

Jako klient tego sklepu jestem zadowolony z faktu, 偶e kto艣
odrzuca tEkSTy piSaNE przEZ NieDOrOzWoJuf oraz opinie typu
"chu..wy laptop - nie dzia艂a mi je..ny wied藕min".

> Niech ka偶dy kupuje gdzie chce, takie jego prawo. A prawem konsument贸w jest
> ocenianie handlowc贸w.

Prawem konsumenta jest dochodzenie swojej racji. Czyli np. zg艂oszenie
sprawy do Federacji Konsument贸w lub rzecznika konsumenta.
Z kolei to co Ty robisz, to nie jest 偶adne ocenianie, tylko normalne
znies艂awienie. Grzywna i do 1 roku.

pozdrawiam,
Kosu