Re: tani komp - dobry wybor?

Autor: Kosu <Kosu_at_nospam.com>
Data: 16 Mar 2013 08:39:12 GMT

On 2013-03-14, Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com> wrote:
> ta niechęć. Każdy używa tego co mu potrzebne.

No właśnie. Tylko jak wyglądają te dyskusje? Ktoś pyta, czy warto
kupować SSD, to ilu reagujących pyta o sposób używania komputera?
Czy nie jest tak, że Ty byś po prostu napisał "kup SSD
i TotalCommandera, bo są szybkie i pozwalają zaoszczędzić ogromną
ilość czasu, a TC ma świętną licencję dla użytkownika indywidualnego"?
:)

Dla mnie TC jest bezużyteczny. Kropka.
Z kolei pewien zysk prędkości w SSD doceniam, ale tylko dlatego, że
jednÄ… z podstawowych funkcji mojego kompa jest podtrzymywanie bazy
danych (analitycznej tzn. do data mining, więc puszczam dość złożone
kwerendy). Ale na SSD nie przeszedłem, bo są po prostu za drogie, a tak
używana baza danych zajeżdżałaby je w błyskawicznym tempie.

Ale chyba najbardziej irytują mnie takie żenujące argumenty typu
"na SSD komputer się szybko uruchamia" - żywcem wyciągnięte z reklam.
Oczywiście trudno mi ocenić, czy autor jest głupi czy po prostu daje
się zmanipulować marketingowi, ale tak czy inaczej zareagować trzeba,
bo oba zjawiska bywają zaraźliwe.

> pożytek jest chociaż taki, że trudniej to uszkodzić mechanicznie. Z tym
> że na pececie dyskutujemy w gronie raczej trochę bardziej zaawansowanych
> userów, którzy wymagają od komputera więcej i robią z nim dużo różnych
> rzeczy - ci widzą różnicę w zastosowaniu narzędzi hard- czy softwarowych.

Tzn. dzielisz świat na księgowe i komputerowych nerdów? To gdzie są np.
naukowcy, analitycy, inwestorzy i inżynierowie? Tzn. ludzie, dla
których komputer jest podstawowym narzędziem, a którzy statystycznie
ani z SSD ani z TC pożytku mieli nie będą? :)

> Patrz wyżej. Zalezy co robisz w tej pracy. A zapis dużego pliku to
> akurat kiepski pomysł na wyszukiwanie zalet/wad takiego czy innego dysku.

Ależ to były małe pliki. Kod oraz pliki Excel i Word. Te 100 MB to
orientacyjna suma z 10h :).

Patrzę wyżej i po prostu nie widzę siebie w Twoim podziale.
Zdecydowanej większości populacji też nie.

Ponieważ wydaje mi się, że masz ochotę na ciągnącą się wymianę zdać,
od razu proponuję to zakończyć. Tylko na koniec proszę o trochę szersze
spojrzenie na świat :).

pozdrawiam,
Kosu