Re: DOBRA przejściówka usb - ata+sata ?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri, 15 Mar 2013 09:40:12 +0100

W dniu 2013-03-14 23:48, Olaf Frikiof Skiorvensen pisze:

> Oczywiście.
> Chodzi mi o Icy Dock MB881U3-1SA:
> http://www.icydock.pl/index.php/produkt/view/id/MB881U3-1SA/class/produkt_opis
> http://www.youtube.com/watch?v=pd041qLK0lE
>
> Stacja obsługuje dwa dyski jednocześnie(podobno nawet trzy, ale mi się
> nie udało). Stacja wykonana bardzo solidnie, ma USB3, więc jest dość
> szybka(kopiowanie dysk-dysk sata->ata na stacji w granicach 35-40
> MB/s, kopiowanie stacja-komputer 80-100 MB/s). Może jutro odpalę i
> zrobię jakiś benchmark, a wyniki wyślę tu, na grupę.
Jeśli chodzi o taki "dock" to na biurku używam gembird-a na usb3.0
HD32-u3s-1 - i jest ok, ale to co przedstawiłeś w terenie mi nie
przejdzie - jest zbyt duże, do wnętrza komputera/maszynki nie wcisnę, a
demontaż dysku to przeważnie katorga. Niby tylko kilka-kilkanaście
śrubek, by wyciągnąć blachę, do której jest dysk przykręcony, ale
jeszcze do tej blachy są często przypinane trytykami kabelki... a
wszystko w stanie "ledwo działa, więc nie ruszać"
przykładowa fotka
http://img.atmimg.com/images/ncr-atm-parts/445-0723046p2.jpg - dysk
przykręcany od dołu...
albo to
http://i00.i.aliimg.com/photo/v1/591797374/atm_part_atm_machine_NCR_5887_card.jpg
- wykręć zasilacz (który ma superkrótkie kable, więc najpierw wszystkie
wypnij, by wykręcić dysk)

Przejściówka musi być w formie takiej "mydelniczki", lub wręcz z
gniazdkiem na taśmę IDE (a nie wpinana wprost w dysk), ale to jestem w
stanie sobie przelutować/przerobić