Re: DOBRA przejściówka usb - ata+sata ?

Autor: Olaf Frikiof Skiorvensen <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Thu, 14 Mar 2013 23:48:38 +0100

Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Mar 2013 21:45:10 +0100
 doszła do mnie wiadomość <khtdc0$b61$1_at_mx1.internetia.pl>
 od BartekK <sibi_at_drut.org> :
>Często muszę w terenie dostać się do dysku, gdzie np cały komputer
>zdechł, zgrać obraz dysku, przywrócić obraz dysku itp, gdzie dysk siedzi
>w maszynie, na której nic nie zrobię, nie uruchomię swojego softu, więc
>łatwiej dysk podpiąć do laptopa i zrobić to przez USB. Demontować dysku
>fizycznie nie chce, więc najlepiej sprawują mi się takie wynalazki:
>http://www.konecable.com/ZenCart/images/usb-sata-ide.jpg
>http://przejsciowka.pl/photos/adapter-usb-sata-ata-kabel-dysk-hdd-2-5-3-5-sata-2632549092.jpg
>a nawet samo ide (bez sata)
> [...]

Oczywiście.
Chodzi mi o Icy Dock MB881U3-1SA:
http://www.icydock.pl/index.php/produkt/view/id/MB881U3-1SA/class/produkt_opis
http://www.youtube.com/watch?v=pd041qLK0lE

Stacja obsługuje dwa dyski jednocześnie(podobno nawet trzy, ale mi się
nie udało). Stacja wykonana bardzo solidnie, ma USB3, więc jest dość
szybka(kopiowanie dysk-dysk sata->ata na stacji w granicach 35-40
MB/s, kopiowanie stacja-komputer 80-100 MB/s). Może jutro odpalę i
zrobię jakiś benchmark, a wyniki wyślę tu, na grupę.

--
"To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
			Stanisław Lem - Altruizyna.