Re: tani komp - dobry wybor?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Thu, 14 Mar 2013 12:17:34 +0100

W dniu 2013-03-14 00:14, z pisze:

> Pewnie że nie jest "capaneum" :-) ale jakoś w kilkudziesięciu
> komputerach zwykłych Kowalskich raczej z niższej półki, które
> przerzuciłem przez ręce zazwyczaj wąskim gardłem był HDD.
> Przypadek? :-)
Nie przypadek, a charakter hdd. Niestety z czasem dysk, który nawet
teoretycznie powinien wyciągać 100-130MB/s transferu, wyciąga kilka MB/s
(lub nawet mniej) podczas realnych transferów, bo
a) jest zfragmentowany na maksa, nikt nigdy go nie defragmentuje ani nie
porzÄ…dkuje
b) jest zasyfiały tysiącem śmieci, plików tymczasowych a pozostawionych
na zawsze, sfragmentowanym plikiem swapu itp
c) jest mechanicznie zużyty w jakimś tam stopniu
d) system nie był czyszczony i reinstalowany od nigdy...
Przez to zwykły hdd traci podczas odczytów/zapisów więcej czasów na
seekt-time od jednego odczytu do drugiego, niż trwa realny transfer. A
ssd nie ma tego problemu, choć niektóre wraz z zapełnieniem zwalniają,
to zwalniajÄ… nieznacznie i nie tak drastycznie jak hdd.