Re: tablet PC TabFun 7.0

Autor: ikov <ikov1_at_t-l-e-n.pl>
Data: Mon, 11 Mar 2013 13:40:52 +0100

> Może zadaj pytanie,
> co chciałbyś zrobić z tym tabletem, to będzie
> jakaś bardziej interesująca odpowiedź niż
> wymyślanie zastosowań do urządzenia, które posiadasz.

Jak ja lubię te wątki o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad
Wielkanocą... wróć: wyższością Windowsa nad Linuksem. Można się spierać
tygodniami a i tak zawsze znajdzie się nowy argument za lub przeciw.
Jak ktoś potrzebuje PS, AutoCAD albo inne wyspecjalizowane aplikacje to
niech kupi windowsa (cena pomijalna przy koszcie tamtego oprogramowania)
i będzie działało. Rzeźbienie w systemie to sztuka dla sztuki, a
właściwy efekt nie zawsze da się osiągnąć.

Na pc i słabszym laptopie mam win i również debiana. Win w zasadzie nie
uruchamiam, bo na linuksie działa mi wszystko czego tam potrzebuję -
internet, muzyka, filmy - także pakiet biurowy, do tego dużo sprawniej
niż na win, wyjątkiem są gry na pc, do których linux się jeszcze nie nadaje.

Na telefonie mam androida - jak chcę posłuchać radia internetowego,
obejrzeć jakiś filmik na yt albo sprawdzić szybko pocztę - idealny
system mobilny.

Podsumowując:
a) jeśli chcesz robić na kompie wszystko po trochu (gry, specjalistyczne
oprogramowanie jak PS czy CAD lub konkretne programy wymagane w pracy)
oraz internet i multimedia - komputer z windowsem
b) jeśli urządzenie ma służyć do pracy i rozrywki bez większości gier i
bez programów specjalistycznych - komputer z dowolnym systemem (win, linux)
c) jeśli to co w b) ale ultra mobilne - tablet lub smartfon.

Dobór urządzenia wg powyższej listy będzie właściwy, w drugą stronę nie
ma co kombinować, chyba że ktoś ma chęci i czas. Dalsze rozwodzenie się
nad tematem nie ma sensu.