Re: Jaki czytników do ebooków - kilka pytań

Autor: m <mvoicem_at_gmail.com>
Data: Fri, 01 Mar 2013 15:43:00 +0100

On 01.03.2013 14:52, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> No to tak "z ręką na sercu" zastanów się ile razy w ciągu ostatniego
> roku czytałeś książki na czytniku w pełnym słońcu.

Jeżeli chodzi o czytanie - nie wyszedłem jeszcze z analogowego getta :)

Przez analogię do matrycy laptopa sądzę jednak, że słońce choćby
minimalne musi przeszkadzać strasznie. Przetrenowałem z laptopem w domu
(rzeczony salon), w ogrodzie, w parku, w poczekalni (jak raz od południa
okna). I to nie są jednostkowe przypadki w ciągu ostatnich kilku lat.

Dlatego sądzę że teza jakoby nie było różnicy dla oczu - jest odważna.

> [...]
> głębszym zastanowieniu się i popytaniu wśród różnych ludzi okazało się
> że to są jednostkowe przypadki. Tak naprawdę to w czasie urlopu na
> plaży i może ze 2-3 razy poza urlopem. Zdecydowanie częściej to łóżko,
> utobus/pociąg. Pracę pomijam - bo to różnie.
>
> Jak pisałem: czytam dużo i w różnych warunkach.

> Czytam od kilkunastu lat na różnych urządzeniach mobilnych. Nie ma
> różnicy w wygodzie. E-ink wygrywa tylko ebnergooszczędnością ale to z
> kolei powoduje ograniczenie się właściwie do funkcji czytania. Nawet gdy
> czytnik czyta Ci e-booka to już ten prąd całkiem mocno ssie.

Ja cały czas tylko do oczu się odnoszę.

> A teraz odpowiedz sobie ile razy czytasz w lecie, w salonie przed
> 15-tą? Naprawdę jest to większość czasu w którym używasz czytnik?

W salonie przed 15tą, czytam (papierowo) często, nie tylko w lecie.

> E-ink nei jest zły. Ale wcale nie jest rewelacyjny i najlepszy do
> czytania.

A czy my nie o czytaniu właśnie? :)