Re: Komputer za 75 zł już w Europie. Może k tos się skusi ;-)

Autor: astro <r.ziomberWytnij_at_stop_dla_spamu!astronomia.pl>
Data: Sun, 10 Feb 2013 22:21:54 +0000 (UTC)

Michal wrote:
> I wieczne problemy z urzÄ…dzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie
> był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam
> wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N. Nigdy
nie sprawial zadnych problemow. Pracuje stabilnie, pingi praktycznie
identyczne jak na modemie PCI, tylko zasieg lepszy (antene latwiej ustawic
w dogodnym miejscu).

W przypadku sprzetu bezprzewodowego wole nawet sieciowki zewnetrzne, gdyz
dzieki przedluzaczowi USB latwiej jest dogodnie ustawic antene. Mozna do
karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna, ale powoduje
to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza
czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego sygnalu
z AP).

Zgadza sie, modemy ADSL, "mydelniczki" dostarczane przez operatorow czesto
sprawialy problemy, ale to raczej wina badziewnosci samych urzadzen, nie
sposobu podlaczenia. Ewentualnie ta klasa urzadzen do stabilnej pracy
potrzebuje wiecej niz 5V i 0.5A.

Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej
stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie).
Swoja droga wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola
Linuksa.

> dźwiękowe

Sprzet wysokiej jakosci, czasem audiofilski tez czesto jest podlaczany
przez USB. Poszukaj urzadzen DAC (digital-to-analog converter) z USB.
Poczawszy od tanich, Audiotrak Prodigy Cube, Nostromo 4, skonczywszy na
Cambridge Audio.

Wydaje mi sie, ze problemy wynikajace z zastosowania magistrali USB
wynikaja z jakosci samych urzadzen, sama magistrala jednak bardzo dobrze
sprawdza sie w roznych zastosowaniach.

Ewentualnie sa spowodowane badziewnym kontrolerem na plycie glownej badz
niestabilnym zasilaniem.

Np. tani DAC HiFiMan Express HM-101
www.dobreprogramy.pl/HiFiMan-Express-HM101-malenstwo-o-ogromnych-mozliwosciach,Lab,30030.html
na ogol pracuje bardzo dobrze, czasami jednak mocno szumi lub wydaje
trzaski. Uzaleznione jest to od komputera do ktorego jest podlaczony.
Chyba spowodowane jest to zakloceniami pochodzacymi od zasilacza lub od
innych urzadzen podpietych na USB. Zle filtruje zaklocenia zasilania 5V.
Lepsze modele tego problemu nie sprawiaja.

--
Pozdrawiam
Radoslaw Ziomber