Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Wed, 30 Jan 2013 12:57:06 +0100

On 2013-01-30 12:24, RadoslawF wrote:
[.....]
> A teoria że dyski SSD są tańsze to
> już to już jawne nadużycie. Cena samego użytkowania dysku jest
> pomijalna, cena zakupu nie. A teraz Jasiu dodaj do ceny użytkowania
> cenę zakupu i dostaniesz cenę prawdziwą którą zapisz wężykiem, wężykiem.
Hehe, to chyba nie ja jestem tym który czegoś nie rozumie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Total_Cost_of_Ownership . :-D Cena zakupu
jest jednym ze składników TCO i może się zdarzyć (i zdarza się!), że TCO
jakiegoś urządzenia jest niższy od TCO innego urządzenia tej klasy
pomimo tego, że cena zakupu tego pierwszego urządzenia jest wyższa.

Jak komuś w komputerze padnie np. dysk to przestój związany z brakiem
narzędzia pracy jest przecież kosztem. Inny przykład - jak ktoś
świadomie kupuje samochód to przecież bierze pod uwagę nie tylko jego
cenę, ale też zużycie paliwa, koszta serwisu i ubezpieczeń.