Re: czym sprawdzić/naprawić dysk SSD?

Autor: Tomasz Jasiński <Belzebub_at_invalid.invalid>
Data: Tue, 29 Jan 2013 20:47:42 +0100

Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 29 Jan 2013 18:24:27 +0100
 doszła do mnie wiadomość <ke90kh$s1s$1_at_usenet.news.interia.pl>
 od "m7marek" <m7marek_at_interia.pl> :
>witam
>
>chyba właśnie padł mi systemowy dysk SSD OCZ Petrol.
>System Win7 z niego nie rusza, również siódemka zainstalowana na innym
>dysku, gdy widzi ten dysk.
>WinXP z inngo dysku rusza i widzi obie partycje dysku SSD i nawet zgrałem
>swoje istotne dane z niego, ale nie można wykonać obrazu partycji
>systemowej, nie można wykonać chkdsk, bo on po pewnym czasie lub chyba
>raczej po napotkaniu pewego sektora zawiesza się tak, że SSD przestaje byc
>widoczny w systemie.

> [...]

Dane zgrane i sprawdzone? W takim razie użyj OCZ utility od tego
dysku: http://www.ocztechnology.com/ssd_tools/OCZ_Petrol_/
Sflashuj firmware, zrób secure-erase, można też przeskanować go MHDD
czy Victorią(w trybie read-only z wymuszeniem reallokacji).
Spartycjonuj i zainstaluj sobie jakiś program do monitoringu
SMART(crystaldiskinfo, gsmartcontrol) co by mieć wgląd w parametry
pracy dysku i je ocenić, jeśli to nic nie da, to reklamacja.
Petrole to awaryjne dyski.

--
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=NF-R-McfN1Q#t=80s