Re: Problemy z SSD

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon, 28 Jan 2013 12:37:34 +0100

Dnia 2013-01-28, o godz. 09:09:38
Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> Tak z ciekawości: ile już działa, jaki i co na nim masz?

Obecny (Samsung 830) ~4 miesiące. Poprzedni (Intel 320) w poprzednim
laptopie jakieś półtora roku. Mam na nim 4 systemy: Ubuntu 12.04,
Win2k, WinXP i Win7. Głównie pracuje na Ubuntu. Już kiedyś pisałem że
zdarzają się dni po kilkanaście restartów i zmiany systemu. Niestety
wiele urządzeń ma GUI działające tylko z konkretna wersją IE - np.
wiele rejestratorów wideo czy np. switche Linksys (by Cisco chyba
jeszcze). Wirtualizacja nie za bardzo pomaga - pojawiają się problemy
głównie z obsługa interfejsów sieciowych. Na dysku SSD mam systemy i
narzędzia. Dane "wrażliwe" siedzą na drugim dysku HDD w miejscu napędu
DVD.

> Też się zastanawiam do serwera, żeby w razie restartu szybciej
> wstawał, ale musiałby tak ze dwa lata pochodzić jako źródło systemu
> (swap, log i tmp oczywiście gdzie indziej).

IMHO do serwera akurat nie ma sensu - zwłaszcza jako systemowy. U mnie w
serwerze domowym siedzi jako systemowy dysk moduł DOM (Disk On Module)
o pojemności 4GB produkcji Transcenda na złączu IDE. Na dane mam
klasyczne dyski SSD. Takie moduły pracują u mnie np. w różnego rodzaju
urządzeniach opartych na starych PC-tach po 5-6 lat. Parę kompów
robiących za HotSpot-y za pomocą Mikrotika mam tak postawione.

Zdrówko