Re: Wentylator chłodzenia procesora (P4), brak możliwości regulacji obrotów w funkcji temperatury ?

Autor: Swift <pawprac_at_gmail.com>
Data: Sun, 27 Jan 2013 09:19:33 -0800 (PST)

W dniu niedziela, 27 stycznia 2013 09:56:49 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

> Tak właśnie. Ja w tym celu wylutowywałem termistor z wiatraczka na CPU
>
> (używałem tylko Arctic Cooling z termistorem) i przedłużałem go kilkoma cm.
>
> przewodu a potem wtykałem między żeberka radiatora lub kleiłem na Distal
>
> gdzieś nisko na radiatorze. No i miałem świetną stabilizację temperatury
>
> procka. Jak proc był w idle to wiatraczek kręcił się ok. 1000 rpm, prawie
>
> niesłyszalnie a w stress przyspieszał do ponad 2000. Temper. się wahała
>
> między 50 a 60 st.
>
> --
>
> Jacek

Własnie tak sobie radzę. Mam chłodzenie Arctic z fabrycznie zamontowanym termistorem między żeberkami radiatora. Efekt też podobny - Northwood 3.0 HT i temperatura rzadko przekracza 50 st. Jedyny mankament - w miarę jak postępuje zużycie ceramicznych łożysk wiatraka - powyżej 2000 obr/min już wyraźnie słychać chłodzenie.
PP