Re: joystick cyfrowy

Autor: LP <lespe_at_ummagumma.pl>
Data: Sat, 26 Jan 2013 19:42:37 +0100

Użytkownik "RadoslawF"

> Masz racje. Jako wiekowy użytkownik komputerów (zaczynałem w latach
> osiemdziesiątych) uważam że joy trzymany całą dłonią jest nieprecyzyjny.
> I nie jest to tylko moja opinia, duże lepsze wyniki w grach osiągali
> ludzie którzy lewą ręką trzymali podstawkę i naciskali fire umieszczone
> na tej podstawce a palcami prawej ręki sterowali drążkiem niż
> ludzie trzymający drążek w dłoni i dodatkowo naciskali na tym
> drążku palcami tej samej dłoni fire.
> Joye z wyprofilowanym pod rękę drążkiem sprawdzały się tylko
> w symulatorach lotu ale nie we wszystkich, w niektórych jednak
> [...]

Ale zaraz potem gry ewoluowały i trzeba było jedną ręką sterować a drugą
czasem klepać po klawiaturze, więc wyboru i tak nie było.
Poza tym używanie obu rąk utrudniało regularne przyjmowanie płynów (a w moim
przypadku, wtedy, również wdychanie dymu) a to, jak wiadomo, skutecznie
zabija całą przyjemność płynącą z gry.

LP