Re: PÅ‚yta mITX i cooler do IvyBridge

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Mon, 21 Jan 2013 00:16:32 +0100

W dniu 2013-01-20 22:55, wowa pisze:

> Użytkownik "BartekK" <sibi_at_drut.org> napisał w wiadomości
>>
> Czepiam się :) Zrobiłbym okrągłą rurę (tunel) między radiatorem a
> wiatrakiem, albo wiatrak zamocować bezpośrednio do radiatora. Całe
> ciepło idzie na grafikę i tu bym wstawił przegrodę. Można by jeszcze
> pomyśleć nad odwróceniem wiatraka coby wyciągał powietrze.
> Wojtek

Tylko po co? Powietrze wypadające z tyłu obudowy ma 30,0'C (w pokoju mam
25'C), z zasilacza - 27.5'C. Najcieplejsze z grafiki - 35.8'C
Same elementy też nie mają wysokich temperatur - procesor 33.2'C,
grafika 40.3'C, najwięcej czipset płyty 50.3'C (ale ten grzeje się tak
samo niezależnie idle/load, więc przy obciążeniu, gdy wzrastają obroty
wentylatorów i przewiew, robi się zimniejszy).
W idle teraz tylny wiatrak robi 180rpm (tak, 180, nie 1800), górny
350rpm, przedni ~200 (skacze pomiar, kręci się bardzo wolno). Zasadniczo
zależy mi najbardziej na ciszy, grafika jest "przejściowa" dlatego nie
zmieniam jej chłodzenia na jakieś pasywne.