Re: Problemy z SSD

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 20 Jan 2013 17:36:47 GMT

On 2013-01-20, terjan <zef_at_nono.pl> wrote:
> jakie masz w komputerze elementy "kt贸re si臋 kr臋c膮" ? poj臋cie g艂o艣no艣ci
> komputera jest wzgl臋dne to temat rzeka

W kompie kr臋c膮 mi si臋:
2 HDD,
3 wiatraki (BOXowy cooler od Intela, jakie艣 120mm od Cooler Master
i 120mm w zasilaczu be quiet!).

Czy to du偶o? Trudno powiedzie膰.
Wiatrak od Intela jest dosy膰 g艂o艣ny - szczeg贸lnie przy du偶ym obci膮偶eniu.

Ca艂a reszta jest cicha. Nie bezg艂o艣na, wi臋c np. niezbyt komfortowo si臋
艣pi 2m od tego kompa.

Z drugiej strony nie mieszkam w domku w lesie, wi臋c i tak mam ci膮gle
jakie艣 "t艂o". Komp wype艂niony elementami, kt贸re nie przekraczaj膮
(podobno) 25dB w odleg艂o艣ci 1m nie jest bardzo uci膮偶liwy.

Wyciszenie tego kompa kosztowa艂oby mnie oko艂o 1000 z艂. Z艂o偶enie du偶o
cichszego prawie od zera (w膮tek obok) - 1500-2000 z艂 :).

> tak si臋 sk艂ada 偶e o twoim jednotalerzowcu WD10EZRX wiem du偶o bo go
> kupi艂em po d艂ugim i starannym wybieraniu, to jeden z pierwszych 1TB na
> talerz, czyli ma by膰 cicho i bez wibracji jednak ten cudowny HDD ma
> zmienn膮 pr臋dko艣膰 obrotow膮, przy niskich obrotach by艂 w miar臋 cichy i nie

Tak si臋 sk艂ada, 偶e ma艂o wiesz nie tylko o tym dysku, ale o dyskach
w og贸le. Proponuj臋 si臋 bardziej zastanawia膰 przed pisaniem :).

WD Green nie maj膮 zmiennej pr臋dko艣ci w czasie pracy, poniewa偶 jest
to rozwi膮zanie niezwykle trudne do zaimplementowania (nie wiem czy
w og贸le istniej膮 takie HDD - je艣li tak, to raczej nie kosztuj膮 300 z艂).

Za to coraz wi臋cej dysk贸w ma tryb oszcz臋dny polegaj膮cy na tym, 偶e
g艂owica odsuwa si臋 od talerza, a on zwalnia do du偶o ni偶szej cz臋sto艣ci.

Tak czy inaczej g艂o艣no艣膰 HDD wynika przede wszystkim z pracy
g艂owicy, a nie z obrot贸w talerzy. To w艂a艣nie g艂owic臋 s艂ysza艂e艣,
a nie talerze (zak艂adaj膮c, 偶e w og贸le widzia艂e艣 ten dysk, a nie zmy艣lasz
:D).

pozdrawiam,
PK