Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Fri, 18 Jan 2013 16:20:21 -0000

"Krystek" <spamtrap_at_krystek.art.pl> wrote in message
> Musiałby połowę komend z czasów DOS-a Tobie opisać (ja np. korzystam z paru
> DOS-owych komend, które szybko pozwalają mi na wykonanie pewnych operacji,
> których wykonana przez GUI Windows w prosty sposób odmawia, ale to już OT).

nie, nie musialby, zaczynalem od pc xt i doskonale wiem o co chodzi

> A "u" w komendzie format /u znaczy tyle, co skrót od słowa "unconditioned"
> (bezwarunkowe) - <http://www.mdgx.com/secrets.htm#FORMAT-U> Owszem, gdy
> wpiszesz w konsoli Windows pomoc komendy format /? to nie ma tej opcji na
> liście, ale w MS-DOS była.

to ze byla pod innym systemem, nie rozwijanym od 15 lat nijak sie ma
do sprawy - nie uzywamy tu czystego dosa tylko konsole windows z
zupelnie innymi binarkami ktore nijak nie musza byc zwiazane z tymi
z windows me i starszymi, a pewnie zostaly pare razy przepisane od
tego czasu

> Format z przełącznikiem U zapobiegał po prostu wykonaniu komendy UNFORMAT
> (była też i UNDELETE) na przypisanym do literki nośniku.

owszem, ale dzis jest conajmniej nieudokumentowany i nie ma pewnosci
co dokladnie zrobi skoro producent softu nie przewiduje wykorzystania
tej binarki z takim przelacznikiem