Re: sata password

Autor: Irokez <no.email_at_wp.pl>
Data: Fri, 18 Jan 2013 18:05:10 +0100

Użytkownik "chwdp" <hvhv_at_igbjo.yfd> napisał w wiadomości
> skoro ta funkcjonalnosc jest w kazdym dysku sata to myslalem ze sa jakies
> programy w ktorych mozna sobie haslo zalozyc. podejrzana sprawa ogolnie
> jak dla mnie.

W każdym SATA czy chyba każdym ATA (no nie wiem jak w tych staruszkach po
200MB było).
Funkcjonalność to nie wszystko, musi to umożliwić BIOS komputera.
Laptopy mają standardowo taką funkcję - wiadomo, mobilny i można zajumać.
Stacjonarki to raczej siakieś DELL, HP biurowe mają taką opcję.
Zwykłe PC'ty "składaki" na 99% nie, bo po co.

Założyć teraz hasło - jasne, założysz za pomocą MHDD ale co potem? Będziesz
odpalał MHDD z dyskietki aby je wyłaczyć? Bo PC po prostu nie odpali dysku i
system stanie na czarnym ekranie.

Więc jak chcesz mieć taką funkcjonalność w stacjonarnym PC musisz szukać
MOBO która to obsługuje.

--
Irokez