Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: Krystek <spamtrap_at_krystek.art.pl>
Data: Fri, 18 Jan 2013 14:00:10 +0100

W dniu 2013-01-17 17:27, m4rkiz pisze:

> no to zarzuc dokumentacje do format /u pod windowsem

Musiałby połowę komend z czasów DOS-a Tobie opisać (ja np. korzystam z
paru DOS-owych komend, które szybko pozwalają mi na wykonanie pewnych
operacji, których wykonana przez GUI Windows w prosty sposób odmawia,
ale to już OT).

A "u" w komendzie format /u znaczy tyle, co skrót od słowa
"unconditioned" (bezwarunkowe) -
<http://www.mdgx.com/secrets.htm#FORMAT-U> Owszem, gdy wpiszesz w
konsoli Windows pomoc komendy format /? to nie ma tej opcji na liście,
ale w MS-DOS była.

Format z przełącznikiem U zapobiegał po prostu wykonaniu komendy
UNFORMAT (była też i UNDELETE) na przypisanym do literki nośniku.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/