Re: wycena używanego laptopa

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_spam_wp.pl>
Data: Mon, 14 Jan 2013 12:38:54 +0100

Dnia 2013-01-14 10:13, Użytkownik m napisał:

> Wystawiasz ten sprzęt na allegro za 1zł. Prosisz znajomego (może być ten
> któremu chcesz sprzedać) żeby zalicytował za kwotę 450GBP. W ten sposób
> - na zakończenie licytacji laptop będzie miał cenę rynkową + wartość
> przebicia.
>
> Koszt - prowizja allegro. Jeżeli ktoś przebije te "przegięte" 450GBP -
> to niech sobie kupi - zakłądam że cena "przegięta" to jest cena i tak za
> wysoka za którą by twój potencjalny kupujący i tak nie kupił.

Miał byś racje w przypadku kiedy ta cena 450 funtów była by
ceną rynkową u nas. Ja mam wątpliwości. Może nie być. I jeśli
nikt ceny 450 funtów nie przebije będzie to oznaczało że ten
chętny przepłacił. Jedyny skuteczny sposób poznania wartości
sprzętu u nas to wystawienie sprzętu i wycofanie go z licytacji
przed zakończeniem z informacją że pies zepsuł czy dziecko
pogryzło. Z punktu widzenia licytujących metoda bardzo nie
elegancja ale skuteczna.

Pozdrawiam