Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Sat, 12 Jan 2013 00:02:54 -0000

"chwdp" <hvhv_at_igbjo.yfd> wrote in message
> *wydaje mi sie* ze truecrypt podczas tworzenia zaszyfrowanego woluminu nie
> tylko formatuje ale wlasnie szyfruje (tylko co ?)

zgadza sie, pisalem o formatowaniu w aparacie

jakiekolwiek nadpisanie calej powierzchni wystarczy

> dzieki
> co masz na mysli piszac "nadpisanego" ?
> w sensie ze wystarczy tylko raz zapelnic dysk smieciami i poprzednia
> zawartosc jest niedostepna?

tak

> o tych mikroskopach i innych juz czytalem, ale tego sie raczej ne boje.

to informacje z czasow kiedy gestosc zapisu byla 4 czy 5 rzedow wielkosci
mniejsza, teraz nadpisane informacje sa nie do odzyskania (jak ktos
jest uparty to zgodze sie ze byc moze jest *teoretyczna* mozliwosc
odzyskania kilku bajtow - np. slowa czy kilku z pliku tekstowego
- tyle ze trzeba na to miejsce w owych setkach gigabajtow trafic)