Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: chwdp <hvhv_at_igbjo.yfd>
Data: Fri, 11 Jan 2013 23:58:27 +0100

> strata czasu - formatowanie ODCZYTUJE nosnik a nie zapisuje

*wydaje mi sie* ze truecrypt podczas tworzenia zaszyfrowanego woluminu
nie tylko formatuje ale wlasnie szyfruje (tylko co ?)

> zamiast tak rzezbic wystarczy jednokrotne nadpisanie calosci nosnika,
> do dyskow hddscan, do kart h2testw

dzieki

> zanim ktos zacznie dywagowac na temat mikroskopow elektronowych, guttmana
> i odzyskiwania tak potraktowanego nosnika proponuje znalezc jakakolwiek
> firme ktora podejmie sie odzyskania czegos z nadpisanego wspolczesnego
> moze byc (40+GB) dysku

co masz na mysli piszac "nadpisanego" ?
  w sensie ze wystarczy tylko raz zapelnic dysk smieciami i poprzednia
zawartosc jest niedostepna?
o tych mikroskopach i innych juz czytalem, ale tego sie raczej ne boje.