Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 11 Jan 2013 02:12:15 +0100

Dnia Sun, 6 Jan 2013 16:45:38 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

> Halo, nie Ty pytales lecz qwerty, jakis problem z tozsamoscia?

Wbrew pozorom pytania moje i qwerty się w sporej części pokrywają.

> Jeszcze raz, skup sie. W tej odnodze qwerty z ciekawosci pyta o przyklady
> programow jakie wymagaja restartu. Top pytanie jest w oderwaniu do watku,
> chodzi mu o przyklad, bo od Win31 widzial takie 3. Podalem mu wiec przyklady
> i nic ponadto. Qwerty nie prowadzil tego dialogu w ciaglosci i kontekscie
> SSD, po prostu spytal o programy i dostal odpowiedz.
> Skad wiec u Ciebie zlosliwe pytania o codzienna ich instalacje nie wiem. Ale
> juz tak widac musisz.

Gdyż cały ten argument odnośnie restartów jest po prostu kruchy do obrony.
Soft instalujesz raz - używasz. Co jakiś czas aktualizujesz. Ile tych
restartów spowodowanych taką sytuacją masz dziennie / tygodniowo /
miesięcznie?

> Znow: podaj msg-id gdzie napisalem, ze codziennie instaluje programy
> wymagajace restartu watku.

Akurat o restartach w środku pracy spowodowanych instalacją nowego programu,
to rs AFAIR pisał.

> A jak nie umiesz podsac to wyluzuj w koncu. Z czym masz problem? Z tym, ze
> sa ludzie na swiecie, ktorzy bardzo sobie chwala wyraznie wyzszy komfort
> pracy dzieki SSD? Czy naprawde jako ekspert komputerowy (za takiego Cie
> uwazam) nie wiesz, ze od lat najwezszym gardlem wydajnosci komputera sa
> dyski twarde? I SSD ten problem znaczaco niweluje.

A czy do Ciebie dotrze w końcu, że pisanie o SSD jako panaceum na wszystko
nie zająknąwszy się nawet o zastosowaniach mowa, to nadużycie? Kumpel
obrabia wideo. Kupił SSD. Efekt? Na argument, że u niego Premiere startuje w
7 sekund, a u mnie 28 popatrzył na mnie znacząco i podsumował „no i?”. Ceny
SSD spadają. Zgadzam się. Tylko jak to jest, że ewangeliści SSD jakoś
cholera zapominają pisać o cenie 1GB przestrzeni dyskowej.

Komuś starcza 128GB na system i dane, gdyż pracuje - nie wiem - jako
marketingowiec na stosunkowo małych objętościowo dokumentach Worda, Excela
oraz korzysta głównie z przeglądarki www - świetnie! Jemu się praca na SSD,
szczególnie na laptopie wcześniej wyposażonym w dysk 5400rpm na pewno
spodoba. O ile w firmie nie będzie wymagane szyfrowanie dysku służbowego
laptopa…

Ktoś pracuje jak ja, w DTP, czy obrabia materiały wideo - i co wtedy? Ile
kosztować będzie wtedy uzyskanie tak 2TB przestrzeni dyskowej na SSD? Ile
dysków będzie na ten cel trzeba zużyć? Ojć - zaboli finansowo. Ojć - może
być problem, żeby to podpiąć do komputera, bo płyta oferuje np. 6 czy 8
portów SATA (z czego np. tylko dwa w standardzie SATA 6Gbit). Wobec czego
jakie rozwiązanie? SSD na system + klasyczny dysk na dane. Świetnie. Tylko
się jakoś z SSD to szybsze uruchomienie systemu, albo fakt, że Premiere
startuje 20 sekund szybciej…

[ I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.   ]
[                                                          (Douglas Adams) ]