Re: Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe p?yty g??wne

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 11 Jan 2013 02:12:15 +0100

Dnia Sat, 29 Dec 2012 02:49:09 +0000 (UTC), Waldek Hebisch napisał(a):

> Mam GA-P35-DS4 z ICH9R. Chodzi z dwoma dyskami Seagate 3G.
> Tabela partycji jest oszukana: partycja rozszerzona konczy sie
> przed 2T, na koncu jest zwykla partycja. Tzn. poczatek kazdej
> partycji musi byc ponizej 2T i rozmiar tez max 2T (nie jestem
> pewien czy ograniczenie na poczatek dotyczy tez partycji
> logicznych, ale moj program mial z takimi problem i nie
> walczylem). W kazdym razie, jesli wszystko powyzej 2T
> jest w jednej partycji to teoretycznie moza dojsc prawie
> do 4T. Inna sprawa jak sie z tym bedzie zachowywal system.
> Moj (stary Linux) dziala OK...

Temat na razie upadł - jak zobaczyłem ile śpiewano przed świętami za 3TB
napęd, to sobie usiadłem poczekać, aż mi przejdzie chęć zakupu. :)

Docelowo płyta to jednak Asus P5QL Pro z ICH10. Jak do niej będę podpinać
dysk 3TB, to nie jako systemowy (więc ewentualnie w BIOS wyłączę), ale
kawałkować go na kilka partycji raczej nie planuję.

No nic - dzięki za wszelkie wypowiedzi. Temat na razie odłożony na czas
jakiś. :)

[ W piwie są żeńskie hormony. Jak się za dużo wypije, to zaczyna się mówić ]
[ bezładnie i nie umie się prowadzić samochodu.              (Craig David) ]