Re: Chyba mnie uj strzeli z HD6870...

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Wed, 09 Jan 2013 22:10:12 +0100

W dniu 2013-01-09 18:30, maX pisze:

> Swego czasu powstawa艂y np. emulatory OpenGL na DirectX.

        Raczej wrappery (OpenGL i Glide). Tyle 偶e robienie wrappera CUDA nie ma
sensu i mo偶e by膰 problematyczne, bo to zamkni臋ty i w艂asno艣ciowy
standard. Zamiast robi膰 akceleracj臋 pod producenta, kt贸ry wi臋cej
zasponsoruje (osobno dla CUDA, osobno dla QuickSync, osbno dla Stream)
developerzy wreszcie przestaliby si臋 kur*膰 i przeszli na otwarty OpenCL
dost臋pny na sprz臋cie ka偶dego producenta i ka偶dej platformie, bo inaczej
wszystkich "pogodzi" jak zwykle Microsoft z DirectCompute skutecznie
blokuj膮c inne API w Windows 9/10/Blue czy jak go zwa艂. Wystarczy
przypomnie膰 co Microsoft zrobi艂 z akceleracj膮 d藕wi臋ku przestrzennego w
DirectSound od NT 6.x, sprowadzaj膮c cz臋sto bardzo wydajne DSP do roli
kodek贸w HDAudio.

> A co do kodowania film贸w to AMD mia艂o sw贸j w艂asny konwerter, ale on
> chyba u偶ywa艂 AVIVO / UVD a nie OpenCL. Natomiast w najnowszych Radeonach
> (serii 7, wi臋c 6870 nie obejmuje) jest specjalizowana jednostka do
> oblicze艅 video (odpowiednik intelowskiego Quick Sync), ale nie wiem czy
> AMD ju偶 j膮 aktywowa艂o w sterach.

        Na radeonach 7000 z AVIVO converterem jest to co by艂o zawsze - raz 偶e
to skrajnie uproszczone rozwi膮zanie (ilo艣膰 ustawie艅 i kiepska jako艣膰
materia艂u wyj艣ciowego), to do tego dzia艂a jak chce - zazwyczaj
akceleracja GPU praktycznie nie dzia艂a. Z AVIVO converterem jest tak od
kiedy pami臋tam - co najmniej od czas贸w Radeon贸w HD 3000 - AMD u偶ywa go
do materia艂贸w promocyjnych, a nigdy nie napisano go porz膮dnie.

--
/MB