Re: 1000h pracy i ok. 250 wł±czeń - dużo dla SSD?

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Sun, 6 Jan 2013 14:19:05 +0100

Dnia Sun, 6 Jan 2013 13:30:29 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

> Gdzieś pisałem, że mam? Message-ID poproszę…

No wlasnie nie pisales. Za to masz fure "doswiadczen" z uzytkowania SSD. Czy
to nie brzmi smiesznie?

> Bardzo jestem ciekaw, skąd Wam się bierze konieczność restartu w szczycie
> roboczym. Tak po prostu pytam z czystej ciekawości. 2 czy 3 razy w tygodniu?
> Hmm… Nie kojarzę takiego nasycenia poprawek krytycznych do systemu ostatnio.
> :)

Z roznych powodow, np. po zamknieciu czesci softu i odpaleniu innego okazuje
sie, ze system nie odzyskal "swiezosci" i czuc jakies przymulenie. Przyczyna
moga byc wycieki pamieci, niepoprawnie dzialajace uslugi, problemy z
driverami, etc. Nie badam tego, po prostu Windows tak czasem ma, prosciej
zrobic szybki restart i zaczac na swiezym systemie. Gdy ma sie
poinstalowanego sporo softu, w tym wiele pracujacych uslug to dzieja sie
rozne rzeczy. Dlatego tez czesto istaluje sie aktualizacje, zeby dac szanse
producentowi na odzyskanie twarzy. Stad tez pojawiaja sie czasem dodatkowe
restarty (szczegolnie gdy soft pracuje jako usluga).

> Tak. I jeszcze biję Murzynów. Czytałeś ten fragment, w którym pisałem, że
> kilkorgu znajomym pod takie, a nie inne zastosowania komputery z SSD
> konfigurowałem? Dasz wiarę, że - szczególnie przy działce DTP czy obróbki
> wideo - z ciekawości sobie sprawdziłem, jak się na takim zestawie SSD+HDD
> pracuje? Dasz wiarę, że beretu z głowy mi to wcale nie zerwało?

Wiare, ze "probowales" dam. Ze pracowales juz nie do konca. Popracuj kilka
dni a nie godzine, wtedy bedziesz mogl o tym pisac autorytatywniej.

> Może gdyby pliki konfiguracyjne i dane do obróbki też leżały na SSD, to różnica by była
> większa. Tylko jednak w kieszeni też byłaby odczuwalna…

Nic nie poradze na to, ze tego nie odczuwasz. Ale nie wmawiaj nikomu ze tez
nie odczuwa, tylko tyle.

> Jeszcze poproszÄ™ o cytat i Message-ID postu, w ktĂłrym piszÄ™, ĹĽe gadacie
> głupoty…

To byl skrot myslowy. Chodzi o to, ze nie majac SSD wtryniasz sie w watek i
twierdzisz, ze biale jest czarne, a Ci co widza, ze jest biale sie myla.
Jasniej teraz?

> Dam. No i? Pięć zestawów softu. OK - proszę uprzejmie. Odpalam i pracuję.
> Dwie czy trzy godziny później zamykam zestaw, odpalam następny, pracuję. Z
> Waszych opowieści o zaletach SSD wyłania się obraz, jak byście aplikacje co
> chwilÄ™ zamykali i uruchamiali. :)

Poza tym na kazdym kliku mam (obsmiane przez Ciebie) yakhubowe 0,5 sekundy.
Poza tym mam ogolnie responsywnosc wieksza i szybkosc. Razem = wyraznie
wyzszy komfort. Mozesz sie spierac z faktami, ale ...po co?

> Mhm. Czyli z przynajmniej jednego restartu dziennie przechodzimy do 2-3 w
> tygodniu?

Ja nie pisalem o restarcie dziennie. Czytaj uwazniej.

> Ciekawe kiedy okaże się, że z tych pięciu zestawów programów do
> pracy w każdym z nich pokrywa się przynajmniej z 30-50% narzędzi…

Nawet jesli to nie implikuje to, ze sa one w kazdym z tych zestawow i ze
pokrywajace sie zestawy odpalane sa w kolejnosci po sobie. Od razu
informuje, ze nie potwierdzam teorii z 30-50% tylko pokazuje w niej luke.

--
pozdro
R.e.m.e.K