Re: 1000h pracy i ok. 250 w³±czeñ - du¿o dla SSD?

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sun, 6 Jan 2013 04:40:28 +0100

Dnia Sat, 05 Jan 2013 21:30:51 -0500, rs napisał(a):

> ja jestem zachwycony, ze np. firefox z dwudziestowma otwartymi
> zakladkami otiera sie w mgnieniu oka, a przy HDD moglem sobie
> spokojnie kawe zrobic. to samo z otwieraniem programow z pakietu CS6.

Milion razy prosiłem, by nie przesadzać…

> nie mowiac, to tym, ze okazjonalny restart kompa jest w ciagu
> kilkunastu sekund, a ktory trzeba wykonac czasami w najmniej
> korzystnnym momencie.

Restart w najmniej korzystnym momencie? Hmm… U mnie występuje wtedy, kiedy
jest zaplanowany, więc…

> na pewno powiesz, ze klamie, ale taka opinia w tej kwestii mi akurat
> dynda i powiewa, a interesuje mnie wylacznie moje wlasne wrazenie na
> temat obslugi mojego komputera, o ktorym ty nie mozesz miec
> najmniejszego pojecia. <rs>

Kłamać, to może nie, ale na mój gust lekko przesadzasz. Parę razy już
zdarzyło mi się znajomym komputery konfigurować, w których bazowym dyskiem
był napęd SSD. Owszem - w laptopie, w porównaniu z wolnym napędem 5400rpm,
różnica jest odczuwalna. Natomiast w zestawie służącym do pracy w DTP czy
obróbce grafiki, w którym dane użytkownika oraz materiał do obróbki i tak
leży na klasycznym dysku (już nie wspominając o dyskach sieciowych), praca z
SSD - przynajmniej mnie - już tak bardzo głowy nie urywa. Tyle, że ja czy te
kilka osób, którym komputer z SSD konfigurowałem, po prostu uruchamiamy
potrzebny zestaw programów i pracujemy, a dane - powtórzę - i tak leżą na
klasycznym dysku/dyskach.

Komfort pracy (ja akurat w DTP) mnie osobiście poprawił się bardziej po
przesiadce z 4 na 8GB ram i z pojedynczego dysku 7200rpm na konfiguracjÄ™
dwóch takich napędów w RAID0 (system, programy, obrabiane dane).

[ Jeśli nie potrafisz czegoś wyjaśnić w prosty sposób, oznacza to, że tak  ]
[ naprawdÄ™ nie rozumiesz tego dostatecznie dobrze.       (Albert Einstein) ]