Re: Fideltronik UPS Ares 3000 i 1600

Autor: Adam <a.g_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun, 06 Jan 2013 00:27:22 +0100

W dniu 2013-01-05 17:48, Andrzej W. pisze:
> Witam,
>
> Używał ktoś może zasilaczy z tematu?
> Wygląda to na straszną prehistorię, mnie jednak bardziej interesuje
> niezawodność tego sprzętu i możliwości załączonego oprogramowania.
> Ponieważ nie mogę znaleźć zasilacza jaki by mnie zadowolił, szukam
> niezawodnego i bez bajerów, do którego dobuduję swoją logikę. (wątek
> "UPS dla kilku serwerów")

U wielu moich klientów mam pojedyncze (1600), zaś u kilku stoją z
osobnymi pakietami (3000).

Dawno temu Zbyszek Fidelus projektował je pod ówczesne polskie warunki:
linie napowietrzne (wyładowania atmosferyczne), chwilowe spadki napięć,
mocne wahania sieci. Stąd też pamiętam, że w latach 90-tych różne APC, a
tym bardziej jeszcze inne, często wracały do serwisów, zaś w
Fideltronikach zmieniało się akumulatory i tyle. U paru klientów stoją
(i działają!) zabytki z początku lat 90-tych, u niektórych dopiero
trzylatki. Nie przypominam sobie żadnej awarii.
Zresztą sam myślałem kupić używkę, żeby wrzucić jako przetwornicę na 220
czy 230V do samochodu, jednak one są zasilane 24 albo 48V :(

Uwaga:
Jeśli potrzebujesz na wyjściu sinusa, szukaj tych z AVR.
Jeszcze jedno: większość (ale nie wszystkie!) prawidłowo współpracują z
agregatami prądotwórczymi. Jednak nie zauważyłem prawidłowości.

Od strony elektrycznej pytaj na pl.misc.elektronika

--
Pozdrawiam.
Adam.