Re: UPS dla kilku serwerów.

Autor: Andrzej W. <awa_wp.a_to_wytnij._at_wp.pl>
Data: Wed, 02 Jan 2013 12:52:18 +0100

W dniu 2012-12-31 18:13, Adam Płaszczyca pisze:> Dnia Mon, 31 Dec 2012
11:58:04 +0100, Andrzej W. napisał(a):

> Jeden UPS, jeden serwer momitorujacy (apcupsd?) do tego centralka poseidon
> + podpięte do niej wyłączniki + nagios.
>
> Komputery sterowane z apcupsd (shutdown w razie braku zasilania),
> selektywne wyłaczanie przez nagiosa.

Dla mnie pomysł z dedykowaniem jednego serwera dla apcupsd jest
anachroniczny. Oprogramowanie o skomplikowaniu apcupsd jest w stanie
działać na większości współczesnych mikrokontrolerów i tam jest jego
miejsce.
Używam właśnie takiego rozwiązania (serwer z apcupsd ) i jest ono dla
mnie zbyt mało elastyczne, szukam czegoś co nie jest łatą obchodzącą
niedoskonałości UPSów z lat 90 tylko rozwiązania technicznie
odpowiadającego współczesności.

--
Pozdrawiam,
Andrzej